حفتر فرودگاه طرابلس را به روی کارکنان سازمان ملل بست

نظامیان تحت امر خلیفه حفتر، مستقر در شرق لیبی از این پس به سازمان ملل متحد اجازه استفاده از تنها فرودگاه پایتخت لیبی، طرابلس، را نخواهد داد.

«فرودگاه بین‌المللی معیتیقه» تنها فرودگاه طرابلس است که پروازها همچنان در آن صورت می‌گیرد و نیروهای خلیفه حفتر ماه هاست در پی تصرف و کنترل آن و همچنین طرابلس، پایتخت، هستند.

احمد مسماری، سخنگوی نیروهای نظامی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر، روز چهارشنبه ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) با اعلام تصمیم جدید گفت که کارکنان سازمان ملل متحد می‌بایست پس از این از دیگر فرودگاه های لیبی، همچون فرودگاه مصراته واقع در شرق لیبی، استفاده کنند.

سخنگوی نظامیان تحت امر ژنرال حفتر دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را استفاده ترکیه از «فرودگاه بین‌المللی معیتیقه» به‌عنوان یک «پایگاه» خواند و افزود که نظامیان شرق لیبی از این پس قادر به تضمین امنیت این فرودگاه نخواهند بود.

دفتر سازمان ملل متحد در لیبی ساعاتی پیش نیروهای تحت امر ژنرال حفتر را که خود را «ارتش ملی» لیبی می‌خوانند، به مانع شدن از پروازها و ورود کارکنان خود به لیبی متهم کرده بود.

نیروهای وفادار به خلیفه حفتر از ماه آوریل سال جاری میلادی در عملیات نظامی در پی تصرف پایتخت و سرنگونی دولت فائز السراج، رئیس دولت وحدت ملی لیبی هستند، دولتی که جامعه جهانی آن را به رسمیت می‌شناسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن