آمادگی برای مناظره درباره کارنامه ابتکار

مدیرکل امور حقوقی و مجلس و مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، آمادگی خود برای مناظره علمی با علمای فن در خصوص عمل‌کرد معصومه ابتکار در سازمان حفاظت محیط زیست را اعلام کرد.

به گزارش «انرژی امروز» داریوش کریمی،‌ مدیرکل امور حقوقی و مجلس و مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، در یادداشتی تلگرامی، به تشریح عملکرد این سازمان در چهار سال دولت یازدهم و دفاع از عملکرد معصومه ابتکار، ریاست این سازمان پرداخت.

کریمی نوشت: پس از اینکه رییس جمهور محترم خانم دکتر ابتکار را مامور  مدیریت امور زنان و خانواده  در دولت دوازدهم نمودند و سازمان حفاظت محیط زیست از ادامه خدمت شایسته ترین مدیر محروم شد، دوستداران و علاقه مندان اعتلاء محیط زیست کشور تلاش خود را معطوف به این نمودند که چه کسی شایستگی نشستن بر صندلی ابتکار دا دارد. منصبی که تکیه بر آن یعنی مواجهه ناخواسته با جریان‌ها و سلائق مختلف.

نکته حائز اهمیت اما این است که دوستداران گزینه‌های احتمالی گاهی دانسته و گاهی نادانسته واقعیات را وارونه جلوه می‌دهند.

آنان که دانسته اطلاعات نادرست منتقل می‌کنند اخلاقا نزد خدا و خلق خدا پاسخگو باشند.

اما برای اطلاع آن دسته از دوستان که شاید به‌دلیل عدم دسترسی به اطلاعات درست اظهار نظر می‌کنند عرض میکنم:

لایحه هوای پاک از ابتکارات دولت دوازدهم است و با تلاش و پیگیری سرکار خانم دکتر ابتکار و شخص آقای مجابی معاون پارلمانی ایشان و البته کمک و همراهی جمع کثیری از مدیران و کارشناسان سازمان و دیگر دستگاه‌های دولتی  به تصویب مجلس رسید و در روزهای اخیر از تصویب شورای نگهبان نیز گذشت و با ابلاغ رییس جمهور قانون جایگزین قانون نحوه جلوگیری از الودگی هوا می‌شود.

برخی دوستان خواسته‌اند بدانند که:

 چرا تبصره مربوط به افزایش حقوق محیطبانان و جنگلبانان از لایحه هوای پاک حذف شد؟!

 جهت اطلاع عرض کنم در لایحه دولت به درستی چنین تبصره‌ای وجود نداشت. در مراحل بررسی لایحه در کمیسیون کشاورزی و به‌منظور تسریع در اخذ مجوز قانونی برای حمایت از محیط بانان و اتفاقا با اصرار اقای مجابی این تبصره مطرح شد و در یکی از پیش نویس‌های کمیسیون کشاورزی این نکته گنجانده شد .

اما هم برای ما و هم برای بسیاری از نمایندگان این ابهام وجود داشت که ایا این تبصره بعلت مغایرت با اصل ٨۵ قانون اساسی می‌تواند از صحن مجلس عبور کند؟

بهر حال قانونگذاری حق نمایندگان ملت است و رعایت اصول قانون اساسی بر آنها واجب.

لذا این تبصره قبل از رسیدن به مرحله صحن و بدلیل مغایرت قانونی حذف شد.

حتی اگر مجلس با این تبصره موافقت می‌کرد حتما شورای نگهبان ان را مغایر با قانون اساسی تشخیص می‌داد.

درست این بود که برای معاضدت محیط بانان عزیز لایحه مستقلی تنظیم و به مجلس ارائه می‌شد که این مهم در کمترین زمان ممکن انجام شد و پس از تهیه لایحه در سازمان و پیگیری در کمیسیون‌های دولت و اخذ نظر قوه قضائیه و ستاد کل نیروهای مسلح  نهایتا در دولت تصویب و برای طی تشریفات قانونی به مجلس ارجاع شد و اکنون در دستور  کمیسیون تخصصی مجلس قرار دارد.

اقدامات خانم دکتر ابتکار و تیم ایشان در ۴ سال اخیر  در حوزه  ایجاد قانون و یا اصلاح قوانین در تاریخ محیط زیست کشور بی‌نظیر است.

من به عنوان مدیر کل حقوقی و امور مجلس سازمان در دولت یازدهم امادگی مناظره علمی با علمای فن در این خصوص را اعلام میدارم و البته بحث در فضای مجازی  را در حد همین توضیح کافی می‌دانم.

ارادتمند دوستداران محیط زیست کشور

داریوش کریمی

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن