تحلیل کیفیت منابع آب خراسان رضوی با محیط GIS

مدیر دفتر کنترل کیفیت آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: کیفیت منابع آب شهرهای خراسان رضوی با ترسیم نقشه‌ در محیط GIS تحلیل و بررسی می‌شود.

جواد ادیبی‌نیا منابع تامین آب شرب شهرهای استان را شامل بیش از 450 چاه، چشمه و قنات اعلام کرد افزود: با استفاده از این داده در صورت نیاز نسبت به ارتقای کیفی آب در شبکه توزیع شامل اختلاط منابع در مخازن، جابجایی چاه‌ها و ایجاد ایستگاه‌های تصفیه آب اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه مطلوبیت آب شرب  شهرهای استان با انجام بیش از 400 مورد نمونه گیری در روز کنترل می‌شود، افزود: در 14 شهر استان آزمایشگاه‌های مجهز باکتریولوژیک، در 9 شهر آزمایشگاه‌های شیمیایی و در 3 شهر آزمایشگاه‌های فاضلاب راه‌اندازی شده است که نمونه‌ها را بر اساس استاندارد متد 2017 مورد آزمایش قرار می‌دهند.

مدیر دفتر کنترل کیفیت آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: سالانه بیش از 12 هزار مورد آزمایش میکروبی به روش MPN و HPC از شبکه، مخازن و منابع استان انجام می‌شود.

به گزارش نانرژی امروز» از وزارت نیرو، وی نظارت بر تاسیسات گندزدایی و تصفیه آب و فاضلاب را یادآور شد و افزود: بیش از 120 سایت کلرزنی در استان بر اساس چک لیست‌های تعیین ریسک راهبری می‌شوند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن