سالانه یک میلیون مترمکعب آب برای صنعت یزد تامین می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای به‌طور متوسط سالانه یک میلیون مترمکعب آب را برای بخش صنعت تامین می‌کند، گفت: سریع‌ترین منبعی که می‌تواند در تامین آب صنایع یزد موثر باشد، استفاده از آب حاصل از تصفیه پساب است.

«محمدمهدی جوادیان‌زاده» در شصت و پنجمین نشست کانون تفکر آب دانشگاه یزد که با حضور اعضای کانون و به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای یزد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در خصوص انتقال آب از دریای عمان، تامین آب بخش صنعت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین سهم اشتغال و ارزش افزوده استان در بخش صنعت است، گفت: این درحالی است که بخش کشاورزی با بیشترین درصد مصرف آب، کمترین اشتغال و ارزش افزوده را دارد که با توجه به کمبود منابع آب در استان و از طرف دیگر اهمیت تولید در بخش کشاورزی لازم است تمهیدات لازم به‌منظور ارتقای بهره‌وری در این بخش اتخاذ شود که البته با همکاری بخش کشاورزی استان این سازوکارها در سند سازگاری با کم‌آبی استان در نظر گرفته شده است.

جوادیان‌زاده با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه‌ای یزد به‌طور متوسط سالانه یک میلیون مترمکعب آب را برای بخش صنعت تامین کرده است، افزود: درحال حاضر آب مورد نیاز صنعت از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود و در زمینه تخصیص آب صنایع بزرگ نیز با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد، تامین آب مورد نیاز صنعت از پساب تصفیه‌شده را یک پتانسیل خوب عنوان کرد و گفت: سریع‌ترین منبعی که می‌تواند در تامین آب صنایع یزد موثر باشد، بخش تصفیه پساب است که عملیاتی کردن آن حداقل به سه سال زمان نیاز دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن