بارش‌های هفته جاری خوزستان سیل‌آسا خواهد بود

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از وقوع بارش های سیل آسا در این استان خبر داد.

دو حوضه دز و کرخه بیش از سایر حوضه ها تحت تاثیر بارندگی های این هفته هستند و چون این بارندگی ها ذوب برف را در کنار خودشان دارند؛ شاهد اثر مضاعفی سیلاب این دو خواهیم بود.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از وقوع بارش های سیل آسا خبر داد و افزود: از امروز دوشنبه تا روز چهارشنبه هفته جاری، شاهد بارندگی کم نظیر و شدید در استان‌های جنوب غرب خواهیم بود. این بارش‌ها در حوضه‌های آبریز بالادست خوزستان بسیار قابل توجه هستند.

فراز رابعی با اشاره به تمهیدات سازمان آب و برق خوزستان در جهت مقابله با سیلاب های احتمالی خاطرنشان کرد: ما از ابتدای سال جاری خودمان را برای بارش های سیل آسای فصلی آماده کرده بودیم و بنابراین ظرفیت های مناسبی در پشت سدها برای تسکین روان آبها، در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه ظرفیت رودخانه ها برای افزایش خروجی های ناشی از روان آبها مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: نزدیک ۸ میلیارد متر مکعب پشت سدهای استان ظرفیت خالی داریم از اینرو خروجی سدها بیش از ظرفیت ایمن رودخانه ها باز نخواهد شد و تمام تلاش بر این است از این جبهه بارشها بهره لازم را ببریم.

معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که در بخش های میانی حوضه های آبریز استان که سدها ممکن است اثرگذاری لازم را در کنترل سیلاب نداشته باشند؛ مانند بالارود و لالی، میزان بارش ها چشمگیر است اما متذکر می شود که خروجی سدها در محدوده مطمئن خواهد بود. با وجود این می بایست مردم آمادگی های لازم را داشته باشند و تا حد ممکن از بستر رودخانه ها فاصله بگیرند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن