دو تجهیز کاربردی در پایانه‌های نفتی بومی سازی شد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از ساخت عملگر برقی NQ۹۰۰ و کنترلر دستگاه نمونه‌گیر خودکار با صرفه‌جویی بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از سوی متخصصان این شرکت و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی خبر داد.

عباس اسدروز اظهار کرد: متخصصان فنی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در پایانه میعانات گازی عسلویه، با استفاده از دانش نظری و مهارت‌های عملی خود و با همکاری دو شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت اولین عملگر برقی NQ۹۰۰ (معادل IQ۳۵) و کنترلر دستگاه نمونه‌گیر خودکار شدند.

وی تصریح کرد: دستگاه نمونه‌گیر خودکار برای اندازه گیری مقدار محصولات ارسالی فازهای پالایشگاهی به کار می‌رود و نقش اساسی در سنجش کیفیت محموله‌های ارسالی دارد. عملگر برقی NQ۹۰۰ نیز برای باز و بسته کردن شیرهای صنعتی دارای کاربرد گسترده‌ای در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است و انحصار ساخت این تجهیزات فقط در اختیار شرکت‌های انگلیسی و آمریکایی بوده است.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران یادآور شد: طراحی و ساخت این تجهیزات از سوی متخصصان داخلی سبب حذف وابستگی به شرکت‌های خارجی و همچنین جلوگیری از صرف هزینه‌های گزاف خرید دستگاه‌های خارجی شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن