نوسازی و تعویض خطوط لوله نفت واحدهای نمک‌زدایی سلمان

خطوط لوله ۲۴ اینچ نفت ورودی و خروجی واحدهای نمک‌زدایی کارخانه فرآورش نفت سلمان در منطقه لاوان با موفقیت تعویض و نوسازی شد.

برنامه نوسازی و تعویض خطوط لوله سایز ۲۴ اینچ مربوط به مسیر نفت ورودی و خروجی واحدهای نمک‌زدایی کارخانه فرآورش نفت سلمان به دلیل عمر بالا و فرسودگی این خطوط که می‌توانست به نشتی و آلودگی محیط زیست منجر شود، در دستور کار قرار گرفت.

بر این اساس، پس از تامین لوله‌های جدید (خطوط لوله مازاد در منطقه بهرگان) به همراه اتصالات مربوطه و آماده‌سازی‌های اولیه در کارگاه تعمیرات، از روز چهارم بهمن‌ماه، ایمن‌سازی و از سرویس خارج کردن واحدهای نمک‌زدایی شامل کنارگذر کردن نفت از مخزن اتمسفریک به سمت مخازن ذخیره نفت، تزریق آب و جابه‌جایی و تخلیه مایعات، تزریق بخار و بستن همه مسیرهای اصلی و فرعی انجام شد و در اختیار واحد تعمیرات قرار گرفت.

عملیات برشکاری خطوط لوله قدیم و انتقال آن به خارج از کارخانه و به دنبال آن جای‌گذاری لوله‌های جدید در محل خود انجام و آزمایش هیدرواستاتیک خطوط لوله طبق دستورالعمل واحد بازرسی فنی تایید شد و سرانجام عملیات در سرویس قرار دادن واحدهای نمک‌زدایی در روز دوم اسفند به‌طور کامل به پایان رسید و نفت کارخانه فرآورش در مسیر اصلی خود قرار گرفت.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره، با توجه به اهمیت زمان‌بندی پیگرانی برای جلوگیری از افزایش فشار خطوط لوله سکوهای دریایی، این مهم با هماهنگی و توسط کارکنان واحدهای نوسازی و تعمیرات و بهره‌برداری خشکی، تدارکات کالا، اچ‌اس‌یی، بازرسی و حفاظت فنی در مدت زمان ۲۸ روز با بهره‌گیری از امکانات و نیروهای داخلی منطقه انجام شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن