نبود نهاد فرادستی در بخش انرژی هزینه زیادی دارد

نایب رییس سندیکای صنعت برق ایران معتقد است: بدلیل نبود نهاد فرادستی و تنظیم‌گر بخش انرژی تاکنون اتلاف هزینه‌های زیادی به همراه داشته و سبب شده بخش‌های برق و گاز برنامه‌های خود را پیش ببرند.

«پیام باقری» افزود: این امر سبب شده گاز به اقصی نقاط کشور ارسال شود و هزینه های زیادی تحمیل کند، درحالی که پیش از گاز، شبکه برق در سراسر کشور توزیع شده بود.

باقری اضافه کرد: چنانچه نهاد فرادستی بخش انرژی در کشور وجود داشت، می‌توانست اجازه دهد به جای هزینه کردن برای گاز رسانی به سراسر کشور، گاز تولیدی در اختیار نیروگاه‌ها قرار گیرد و مردم به‌جای گاز از برق استفاده می‌کردند.

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران افزود: توسعه برق به جای گاز هم مانع افزایش آلایندگی‌ها می‌شد و صنعت برق را توانمندتر می‌ساخت و هم مانع انجام هزینه‌های سنگین‌تر می‌شد.

وی گفت: اکنون به دلیل مصرف بالای گاز در بخش خانگی ممکن است برخی مواقع تامین برق با مشکل رویرو شود، در صورتی که چنانچهگاز تحویل نیروگاه‌ها شده و مردم از برق استفاده می‌کردند، این مشکل ایجاد نمی‌شد.

باقری، بر تدوین استراتژی کلان برای بخش انرژی کشور تاکید کرد و گفت: اکنون هم در بخش برق و هم در بخش گاز نکات قابل توجهی وجود دارد که برای حل آنها نیاز به یک نهاد فرادستی است و ایجاد این نهاد می تواند به حل بسیاری از مسایل موجود در این دو بخش کمک کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن