برداشت گاز غنی از آخرین سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی آغاز شد

قائم مقام فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی از برداشت و ارسال گاز آخرین سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به پالایشگاه خشکی این طرح خبر داد.

علی اصغر صادقی با اشاره به ظرفیت برداشت روزانه ۱۴.۲ میلیون متر مکعب گاز از سکوی ۲۴B، گفت: با بهره برداری از این سکو، ظرفیت برداشت گاز غنی از بخش فراساحل فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به ۵۶ میلیون متر مکعب در روز معادل میزان تعیین شده اسمی در این طرح رسید.

صادقی با بیان اینکه سکوی ۲۴B، پیش از این ( ۲۱ بهمن ماه)، پس از باز شدن چاه ها عملیاتی شده و بطور کامل در شرایط برداشت گاز غنی قرار داشت، تصریح کرد: باتوجه به اینکه آغاز تولید از سکوی ۲۴B، نیازمند توقف تولید کوتاه مدت سکوی اصلی٢٣ بود، نسبت به نرمال سازی مسیر گاز از سکوی فرعی۲۴B اقدام شد و این سکوی اقماری امروز (یکشنبه، ۱۱ اسفند ماه) به بهره برداری رسید.

وی افزود : با عملیاتی شدن آخرین سکوی گازی فازهای ۲۲ تا۲۴ ، کل زنجیره تولید این طرح در بخش فراساحل و پالایشگاه خشکی تکمیل شد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، صادقی با اشاره به اینکه پالایشگاه فازهای ۲۲ تا ۲۴ اکنون درحال دریافت گاز ترش از ۴ سکوی تولیدی به وسیله دو رشته خط لوله ۳۲ اینچ مرتبط با سکوهای اصلی است، گفت: به این ترتیب مجموعه های فرایندی پالایشگاه، از توان شیرین سازی روزانه بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب گاز، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون تن گاز مایع(LPG) برخوردار هستند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن