راه اندازی تاسیسات آزمایش مجتمع‌های سوختی کره جنوبی

کره جنوبی از راه اندازی تاسیسات آزمایش مجتمع‌های سوختی در این کشور خبر داد. سئول پیشتر برای آزمایش مجتمع‌های سوختی خود به سازمان های خارجی وابسته بود.

به گزارش ورلد نوکلیر نیوز، شرکت سوخت هسته ای کپکو اعلام کرد که ازین پس می تواند مشخصات مکانیکی سوخت (هسته ای) را از طریق ابزارهای آزمایشی، شامل وارد کردن شوک، لرزش و خم کردن روی مجتمع های سوختی ارزیابی کند. این تاسیسات جدید قرار است برای توسعه مدل های شبیه سازی، تولید داده های مرتبط با راستی آزمایی و تجزیه و تحلیل لرزش مورد استفاده قرار گیرد.

پیش از این مجتمع های سوختی کپکو توسط سازمان های خارجی ارزیابی می شدند هرچند این شرکت کره ای تصریح کرد که نگرانی هایی نسبت به درز اطلاعات درباره مالکیت معنوی اش وجود داشت اما شرکت سوخت هسته ای کپکو اکنون می تواند خود به طور مستقل ارزیابی مجتمع های سوختی اش را انجام دهد.

این تاسیسات جدید به ویژه قرار است برای توسعه جدیدترین فن آوری آنالیز لرزش، مرتبط با تقویت ایمنی لرزه ای هسته ای در راستای تقویت نیازهای داخلی و خارجی برای ایمنی در برابر زلزله، پس از فاجعه هسته ای فوکوشیما (در ژاپن) مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت سوخت هسته ای کپکو انگیزه خود برای راه اندازی تاسیسات آزمایش مجتمع های سوختی را انجام ارزیابی‌های مستقل سوخت هسته ای در داخل کشور عنوان کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن