اجرای موفقیت‌آمیز انتقال لوله شبکه گاز از رودخانه خروشان کوهرنگ

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری از انتقال موفقیت‌آمیز خط لوله شبکه گاز از عمق ۳ متری رودخانه خروشان بازفت منطقه چمن‌گلی شهرستان کوهرنگ خبر داد.

سیامک حیدری با اعلام این خبر و با اشاره به توسعه شبکه گاز و خدمات گازرسانی در دولت دوازدهم در مناطق سخت‌گذر این استان، اظهار داشت: عملیات گازرسانی به شهر بازفت به عنوان آخرین شهر بدون گاز سخت‌گذر و کوهستانی این استان در حال انجام است.

به گفته وی، با تلاش بی‌وقفه ماموران عملیات این اداره، خط انتقال شبکه گاز در عرض ۱۹۰ متری رودخانه بازفت چمن‌گلی و در عمق ۳ متری با موفقیت انجام شد و فرایند روشن شدن مشعل گاز در منطقه بازفت در ۳ ماهه نخست سال آینده محقق می شود.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری میزان اعتبار هزینه شده برای این میزان حجم عملیات را ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در بهار ۹۹، مشعل گاز در این منطقه سخت‌گذر و جنگل‌نشین، روشن و عملیات واگذاری انشعاب به ساکنان آغاز خواهد شد.

حیدری، تعداد جمعیت ساکن در منطقه شهری و روستایی بازفت را بیش از ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: بزودی ساکنان تعدادی روستا و بازفت از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

وی، انتقال خطوط شبکه گاز در مناطق یاد شده را هزینه‌بر و روند پیشرفت کار را کند اعلام و تاکید کرد: بخش عمده مسیر لوله‌گذاری با برش کوه انجام می‌شود.

حیدری، طول شبکه گاز در حال انجام را حدود  ۲۳ کیلومتر در قله و گردنه ذکر کرد و گفت: به عقیده کارشناسان، طرح انتقال گاز از گردنه چری  به منطقه روستایی در بازفت یکی از دشوارترین طرح‌های شکافت کوه و تراشه‌برداری در کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری را بیش از ۹۵ درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی استان را 86.5 درصد اعلام کرد.

وی، اشتراک ۳۰۸ هزار و ۹۰۶ مشترک گاز در سطح استان را یادآورشد و گفت: ۳ هزار و ۳۱۱ مورد در سال به مجموعه مشترکان شرکت گاز استان افزوده شده که از این تعداد، ۲ هزار و۴۴۳ مورد شهری و ۸۶۸ مورد روستایی است.

حیدری، تعداد انشعابات نصب شده در سطح استان را ۱۸۱ هزار و ۵۳۱ انشعاب اعلام کرد و گفت: از این تعداد یکهزار و ۵۸۰ مورد در سال جاری اجرا شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ در ۱۰۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری و در مسیر گردنه چری واقع شده است که این استان را به خوزستان متصل می کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن