بهبود شاخص های عمده تولید در نیروگاه شهید رجایی

شاخص های مهم تولید نیروگاه شهید رجایی در سال 98، نسبت به سال گذشته، بهبود یافته است.

​مقایسه وضعیت آماری شاخص های مهم تولید نیروگاه از ابتدای امسال تا دهه اول اسفندماه با مدت مشابه آن در سال گذشته، نشان از بهبود قابل ملاحظه این شاخص ها در سال جاری دارد.

بررسی آماری این شاخص ها نشان می دهد آمادگی واحدهای سیزده گانه نیروگاه از فروردین ماه امسال تا دهمین روز اسفند ماه با رقم 12 میلیارد و 979 میلیون کیلووات ساعت، به میزان 5 درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال 97 رشد داشته است.

همچنین تولید ناخالص انرژی الکتریکی از شاخص مهم دیگری است که امسال در مدت یاد شده با رقم 11 میلیارد و 319 میلیون کیلووات ساعت نسبت به تولید انرژی ناخالص در سال گذشته به میزان 2 درصد افزایش نشان می دهد.

توجه به ملاحظات زیست محیطی برای کمک به حفظ منابع طبیعی، اقدامات اصلاحی در چرخه آب و بخار را در نیروگاه به دنبال داشته است که موجب کاهش قابل توجه مصرف آب در چندسال گذشته شده است؛ به طوری که از ابتدای سال جاری تا پایان دهمین روز اسفند امسال به ازای هر مگاوات ساعت تولید انرژی، 81  لیتر آب مصرف شده است؛ در حالی که در سال 97 این رقم، 100 لیتر به ازای هر مگاوات ساعت بوده است.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، انجام به موقع فعالیت های تعمیراتی، رعایت استانداردهای بهره برداری و استفاده از ظرفیت های داخلی برای کمک به بهبود بهره وری، همراه با آموزش های عمومی و تخصصی برای کارکنان و …، از دلایل بهبود شاخص های عمده تولید در نیروگاه بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن