تعلیق یک ماهه تمام سفرها بین ایالات متحده و اروپا توسط ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در تصمیمی که تحت فشار نوسانات بورس، افزایش تلفات مبتلایان به ویروس کرونا و افت قیمت نفت گرفت، تمام سفرهای اروپا و ایالات متحده را از روز جمعه به مدت یک ماه به حالت تعلیق درآورد.

براساس گزارش رویترز، او لیستی از کشورهای مورد نظر خود ارائه نداد و تنها به این نکته اشاره کرد که به غیر از انگلستان، محدودیت‌هایی درمورد بقیه اروپا اعمال می‌شود.

ترامپ که در ماه نوامبر آینده بابد برای انتخاب مجدد خود به عنوان رئیس جمهوری آمریکا مبارزه کند، در دفترش در کاخ سفید به سوالات و انتقادهای وارد شده بر نحوه مواجهه با تهدید بحران ویروس کرونا پاسخ داد.

او گفت: «تمام توان و قدرت کامل دولت فدرال و بخش خصوصی را برای محافظت از مردم آمریکا به کار بسته‌ایم. این جامع‌ترین و تهاجمی‌ترین تلاش برای مقابله با یک ویروس خارجی در تاریخ مدرن است.»براساس اظهارات ترامپ این محدودیت صرفا شامل ارسال و دریافت کالا بین آمریکا و کشورهای اروپایی می‌شود و مسافران (به جز آنهایی که از دو هفته قبل از این فرمان به کشورهای حوزه شنگن  رفته باشند) از این منع تردد مستثنا خواهند بود.

ترامپ اضافه کرد: «برای کمک مالی به کارگران بیمار و یا تحت قرنطینه، همچنین مراقبت از اطرافیان آنها به دلیل درگیری در بیماری نزدیکانشان اقدام اضطراری خواهیم کرد. به وزارت خزانه‌داری دستور داده‌ام تا پرداخت‌های مالیاتی را بدون بهره اعلام کند و از مجازات برخی مشاغل و افراد صرفنظر کند.»

رئیس جمهوری آمریکا در پایان گفت: «به اداره کسب و کارهای کوچک دستور داده تا سرمایه و نقدینگی لازم را برای بنگاه‌های درگیر با بیماری‌های مرتبط با این ویروس تامین کند.»

شب گذشته سازمان بهداشت جهانی با اعلام همه‌گیر شدن درگیری کشورها با ویروس کرونا از حضور 118 هزار بیمار در 114 کشور کره زمین خبر داد.

به غیر از چین که از این کشور زمزمه‌هایی مبنی بر جمع‌آوری بیمارستان‌های صحرایی و رفع قرنطینه به گوش می‌رسد، در ایتالیا پس از شیوع جهشی بیماری ناشی از این ویروس، قرنطینة کامل برقرار شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن