افزایش ۱۴ درصدی ارسال نفتگاز به نیروگاه سیکل‌ ترکیبی سبلان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از افزایش ۱۴ درصدی ارسال نفتگاز به نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان در ۱۱ ماه نخست سال‌جاری خبر داد.

سیدحجت مدنی در مورد ارسال نفتگاز به نیروگاه سیکل‌ ترکیبی‌ سبلان، گفت: در این مدت ، ۱۶۱میلیون لیتر نفتگاز از طریق خطوط لوله از انبار نفت اردبیل به نیروگاه مذکور انتقال یافته که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: علت اصلی این افزایش. برودت هوا و قطع گاز نیروگاه جهت جلوگیری از افت فشار گاز در  زمستان و استفاده از نفتگاز ذخیره شده نیروگاه است.

این مقام مسئول درباره مصرف نفتگاز بخش غیرنیروگاهی نیز افزود: مصرف بخش غیرنیروگاهی این فرآورده در بازه زمانی یاد شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از دو درصد کاهش داشته که بیشترین کاهش مصرف در بخش حمل و نقل  و صنایع بوده است.

شایان ذکر است، نزدیک به ۱۱۳ میلیون لیتر نفتگاز طی سه ماهه زمستان امسال توسط سه هزار و ۹۰۰ نفتکش جهت مصرف نیروگاه‌های پره سر و رشت به منطقه گیلان  ارسال شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل، ، نیروگاه گازی سبلان اردبیل عمده‌ترین مصرف‌کننده نفتگاز منطقه است که نفتگاز مصرفی خود را از طریق خط لوله از انبار نفت اردبیل دریافت می‌کند که این مقدار سوخت جهت ذخیره‌سازی و مصرف در فصل زمستان است که در زمان اوج مصرف گاز شهری در سرما و برودت هوا، برای جلوگیری از افت فشار گاز، مصرف گاز طبیعی نیروگاه متوقف شده و از سوخت دوم نفتگاز جهت تولید برق استفاده می‌‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن