نرخ بهره در آمریکا به صفر نزدیک شد

بانک مرکزی آمریکا طی یک اقدام اضطراری، برای دومین بار و طی کمتر از دو هفته، نرخ بهره را در بانک‌های این کشور کاهش داد.

به گزارش رویترز و براساس اعلام فدرال رزرو آمریکا این تصمیم اضطراری برای کمک به تقویت اقتصاد ایالات متحده در مواجهه با بحران اقتصادی ناشی از عالمگیر شدن ویروس کرونا اتخاذ شده است.

این بانک براساس بیانیه‌ای اعلام کرد که نرخ‌ بهره‌ را تا محدوده «25صدم درصد تا صفر» کاهش می‌دهد.

در این بیانیه اعلام شد: «بحران ناشی ویروس کرونا در آینده نزدیک بر فعالیت‌های اقتصادی تاثیر می‌گذارد و خطراتی را برای چشم‌انداز اقتصادی به همراه خواهد داشت. باتوجه به این تحولات، تصمیم به کاهش دامنه بهره‌ وام‌ها گرفته شد.»

در ادامه بیانیه بانک مرکزی آمریکا آمده است: «کمیته انتظار دارد که تا خنثی شدن تاثیرات منفی وقایع اخیر، این محدوده در بهره‌های پرداختی حفظ شود تا زمانی که مطمئن شویم اقتصاد ما وقایع اخیر را پشت سر گذاشته و و در مسیر دستیابی به اهداف اشتغال و ثبات حداکثری است.» این بانک همچنین قصد دارد به منظور تزریق نقدینگی به بازار، اوراق قرضه خریداری کند.

سوم مارس، حدود دوهفته قبل، این بانک فدرال در یک جلسه اضطراری نرخ بهره را به میزان نیم درصد کاهش داده بود.  این  اولین نرخ کاهش در خارج از جلسات منظم برنامه‌ریزی شده از زمان بحران مالی در سال 2008 به شمار می‌رفت اما سقوط شاخص بازارهای سهام و قیمت حامل‌های انرژی باعث شد در فاصله کمتر از دو هفته یک جلسه‌ مجدد و به صورت اضطراری در این بانک برگزار شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن