سامانه تولید و توزیع محلول گندزدایی در اصفهان به بهره‌برداری رسید

سامانه تولید و توزیع مواد ضدعفونی در آبفای اصفهان، با ظرفیت بیش از 4 هزار لیتر در روز به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان در این مراسم که با حضور معاون استاندار، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی سامانه تولید و توزیع محلول گندزدایی با هدف مقابله با ویروس کرونا گفت: در کمتر از 24 ساعت با استقرار پنج دستگاه الکترولیز نمک طعام، تولید بیش از 4 هزار لیتر در روز محلول گندزدایی در دستور کار قرار گرفت.

هاشم امینی گفت: از آنجایی که این روزها مردم نگران شیوع این ویروس هستند، راه‌اندازی سامانه تولید و توزیع محلول گندزدایی با هدف مقابله با آن، به عنوان یک مسئولیت اجتماعی صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی این سامانه از شیوع بیشتر ویروس کرونا در جامعه جلوگیری شده و نگرانی مردم برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان تصریح کرد: هم اکنون مراکز درمانی اعتبارات کافی برای تامین مواد ضدعفونی کننده ندارند و بر این اساس شرکت آبفا با بهره‌مندی از منابع موجود، اقدام به راه‌اندازی این سامانه نموده است.

وی گفت: محلول گندزدایی تولید شده در این سامانه  با هماهنگی استانداری، در اختیار مراکز درمانی و بهداشتی، بیمارستان‌ها، اماکن عمومی و اداری قرار می‌گیرد.

در ادامه، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اهمیت راه اندازی سامانه تولید و توزیع محلول گندزدایی محیط درمقابله با کرونا ویروس پرداخت و اظهار داشت: در اقدامی جهادی تولید 4 هزار لیتر در روز، محلول گندزدایی با هدف مقابله با ویروس کرونا در شرکت آبفای استان اصفهان در دستور کار قرار گرفت، که این حجم تولید، جوابگوی  بسیاری از نیازهای مراکز درمانی و عمومی خواهد بود.

یوسفی با اشاره به تولید محلول گندزدایی با غلظت یک درصد گفت: این محلول با 90 درصد آب مخلوط شده و میزان قابل توجهی مواد ضدعفونی کننده به دست می‌آید که می‌توان با آن بسیاری از سطوح مراکز درمانی، خدماتی و عمومی را گندزدایی کرد.

وی همکاری همه سازمان‌ها و نهادها  را برای مقابله با این ویروس، با دانشگاه علوم پزشکی ضروری برشمرد و بیان داشت: دستگاه‌های دولتی، خصوصی و مردم نهاد باید برای مهار ویروس کرونا با مراکز درمانی و بهداشتی نهایت همکاری را داشته باشند تا با تعامل با یکدیگر این ویروس هرچه سریعتر ریشه‌کن شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در حال حاضر مردم نگران سرعت شیوع ویروس کرونا هستند، در حالی‌که با این اقدام شرکت آبفای استان اصفهان می‌توان از شیوع این ویروس تا حدودی جلوگیری کرد.

در ادامه، مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان نیز گفت: هم اکنون 250 تیم عملیاتی شبانه روز مشغول گندزدایی بسیاری از سطوح در مراکز مختلف و اماکن عمومی با هدف مقابله با ویروس کرونا در سطح شهر  هستند.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، شیشه فروش افزود: در سال‌های اخیر شرکت آبفای استان اصفهان در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه نهایت همکاری را با دستگاه‌های مختلف داشته که این امر موجب کاهش تبعات ناشی از حوادث شده است و جای تقدیر دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن