تولید 7 میلیارد کیلووات ساعت برق هسته ای در سال 98

نیروگاه اتمی بوشهر با حداکثر توان در روزهای ابتدایی سال جهش تولید در حال فعالیت است.

تصویری که در صفحه رسمی سازمان انرژی اتمی ایران منتشر شده اعلام کرده، این نیروگاه در سال 98، هفت میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرده است.

به این ترتیب میزان تولید برق هسته ای در نیروگاه اتمی بوشهر از ابتدای راه اندازی نخستین واحد تا پایان پارسال، از 43 میلیارد کیلووات ساعت فراتر رفته است.

نخستین واحد نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان تنها واحد تولید برق هسته ای در کشور، با توان تولید هزار مگاوات برق، 12 شهریور سال 90 به شبکه سراسری برق متصل شد و سال 91 به ظرفیت صد درصد رسید.

سازمان انرژی اتمی ایران همچنین اعلام کرده است که به همت متخصصان و کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر، این واحد صنعتی، در نوروز 1399 نیز با حداکثر توان در حال فعالیت است و با تحویل برق تولیدی به شبکه سراسری، نقشی موثر در پایداری شبکه و تامین انرژی مورد نیاز کشور ایفا می کند.

نیروگاه اتمی بوشهر در گزارشی تصویری، از رعایت همه موارد بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در این واحد تولیدی خبر داده است.

اکنون واحد یکم این نیروگاه با توان تولید هزار مگاوات برق، درحال بهره برداری است اما پس از راه اندازی و بهره برداری از واحدهای 2 و 3، ظرفیت برق هسته ای کشور به 3114 مگاوات افزایش خواهد یافت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن