تصویب زمان‌بندی دریافت و بازپرداخت فاینانس تکمیل تاسیسات فاضلاب اهواز

اعضای شورای اقتصاد در جلسه خود درخواست  وزارت نیرو در مورد اصلاح جدول زمان‌بندی دریافت و بازپرداخت تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای اجرای طرح تکمیل تاسیسات فاضلاب غرب اهواز را به استناد ماده ۲۰ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و تبصره ۳ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، بررسی و مورد تصویب قرار داد.

سقف استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) حداکثر به مبلغ سیصد و هشتاد و هشت میلیون و پانصد و سه هزار و پانصد و هشتاد و سه یوان شامل مبلغ دویست و نود و دو میلیون و پانصد و هشتاد و چهار هزار و هفتصد و چهل یوان به عنوان اصل تسهیلات و مبلغ نود و پنج میلیون و نهصد و هجده هزار و هشتصد و چهل و سه یوان به عنوان هزینه‌های تبعی (سود، کارمزد، بیمه و سایر هزینه‌ها) از محل بند ۲۱ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور تعیین می‌شود.

به موجب این تصمیم‌نامه، دریافت و بازپرداخت تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) بر اساس جدول مشخص و پس از تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد و در اجرای این مصوبه رعایت ملاحظات و شرایط زیست محیطی الزامی است.

 همچنین در اجرای این مصوبه رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی (مصوب ۱۵‏ ۲‏ ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی) الزامی است.

علاوه بر این، رعایت مفاد مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مورد نظام‌نامه پیوست فناوری و توسعه توانمندی‌های داخلی در قراردادهای بین‌المللی و طرح‌های مهم ملی هم الزامی است.

به گزارش «انرژی امروز» از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، این تصمیم‌نامه وزارت نیرو را موظف می‌کند که گزارش عملکرد طرح را هر شش ماه یکبار به سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر مراجع ذی‌ربط ارسال کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن