آخرین خبرها از تاثیر ویروس کرونا بر کشورها

مقامات نیویورک: جنازه بیماران قلبی را به بیمارستان نیاورید

به کادر درمانی و خدمه آمبولانس‌ نیویورک ابلاغ شده از انتقال اجساد فوت شدگانی که مرگ آنها براثر حمله قلبی بوده به بیمارستان‌های این شهر خودداری کنند. زیرا قسمت عمده تخت‌های بخش اورژانس و تمامی تخت‌های بخش‌های آی‌سی‌یو در بیمارستان‌های نیویورک در اختیار مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفته است. براساس این ابلاغیه اجساد فوت شدگان بر اثر بیماری‌های قلبی باید به سردخانه‌های عمومی نیویورک منتقل شود. سال 2001 نیز چنین دستوری برای انتقال جنازه کشته‌شدگان حوادث سپتامبر و فروریختن برج‌های مرکز تجارت جهانی در این شهر صادر شده بود.

شهر نیویورک در حال حاضر مرکز کانون همه‌گیری ویروس کرونا درشمال آمریکا به شمار می‌رود و اندرو کومو، فرماندار این شهر، از احتمال افزایش تلفات مبتلایان به 16 هزار نفر خبر داده است.

منع تردد 24 ساعته در مقدس‌ترین شهرهای مسلمانان

مقامات عربستان سعودی برای جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از برقراری مقررات منع تردد 24 ساعته در شهرهای مکه و مدینه خبر دادند. تا قبل از صدور این دستور، اهالی این دو شهر در طول روز تنها حق 9 ساعت تردد به منظور خرید مایحتاج روزمره و رفع مشکلات پزشکی خود را داشتند اما از امروز این منع تردد 24ساعته شد.

مجموع بیکاران در آمریکا به 10 میلیون نفر نزدیک شد

با بیکاری 6 میلیون و 600 هزار نفر دیگر طی هفته گذشته آمار بیکاری در آمریکا بر اثر شیوع ویروس کرونا به 10 میلیون نفر نزدیک شد و در روزهای آینده از این عدد عبورخواهد کرد.

تصور می‌شد ثبت نام 3 میلیون و 300 هزار نفر در هفته گذشته (هفته منتهی به 21 مارچ) برای برخورداری از مزایای بیمه بیکاری رکورد سال 1982 با 695 هزار بیکار طی یک هفته را بشکند اما بادوبرابر شدن این آمار، مجموع بیکاران آمریکایی طی فقط دو هفته به 9 میلیون و 900هزار نفر رسید.

دولت سوئد: خبری از قرنطینه نیست

تا امروز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سوئد به 5 هزار و 466 رسیده و 282 نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند. براساس گفته‌های مقامات سوئد شیوع ویروس در این کشور به سطح جدیدی رسیده و باید منتظر افزایش روزانه حدود 500 نفر به این آمار بود.

با این حال ایزابلا لووین، معاون نخست وزیر سوئد، گفت:در حال حاضر براساس شواهد می‌توان گفت تعداد زیادی از  سوئدی‌ها با پیروی از دستورات بهداشتی و رعایت دورکاری، در خانه کار می‌کنند و کاهش قابل توجهی در تعداد مسافرت‌های درون‌شهری و برون‌شهری مشاهده می‌شود. ما با این موضوع مثل یک مسابقه ماراتن برخورد می‌کنیم و برنامه‌ای بلندمدت برای مدیریت مسئله داریم به همین دلیل فعلا قصد تعطیلی کسب و کارها و برقراری قزنطینه را نداریم.

تمدید روزهای دورکاری در روسیه

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، از تمدید روزهای دورکاری در این کشور تا 30 آوریل خبر داد و گفت: آنهایی که حضورشان در محل کار واجب است، سر کار خود حاضر خواهند شد اما بقیه باید در خانه بمانند و کارشان را از خانه ادامه دهند. حقوق همه به صورت کامل پرداخت خواهد شد.

پوتین با اشاره به تغییر الگوی ابتلا به ویروس کرونا در روسیه طی روزهای گذشته از افزایش هماهنگی‌ها در سطح ملی، منطقه‌ای و شهرداری‌ها خبر داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن