نصب 6 دستگاه شتاب‌نگار در 2 سد استان مرکزی

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی، از نصب شش دستگاه شتاب‌نگار در سدهای الغدیر ساوه و کمال‌صالح خبر داد.

حسین اکبری با اشاره به اینکه برای نصب این شش دستگاه اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار داشت: این شش دستگاه شتاب‌نگار به منظور کنترل ایمنی و پایداری سدهای کمال صالح و الغدیر ساوه در استان مرکزی نصب شده‌اند.

وی افزود: این دستگاه‌ها که به‌صورت دیجیتال داده‌ها را ثبت می‌کنند، می‌توانند در بستر اینترنت قرار گرفته و داده‌های مورد نیاز را در هر محل مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی اظهار کرد: دستگاه‌های شتاب نگار از حساسیت بالایی برخودار بوده و می‌توانند حرکات ناشی از جابه‌جایی گسل‌ها و فشارهای وارد بر پوسته زمین را ثبت و در مواقع بحرانی در اختیار کارشناسان و مسئولان جهت تصمیم‌گیری قرار دهند. از سویی به لحاظ توانایی اتصال به شبکه‌های اینترنتی، دیگر نیاز به برداشت اطلاعات از محل نصب نبوده و به راحتی می‌توان در صورت نصب تعداد زیادی از آنها در سطح استان و اتصال به شبکه مورد نظر، جهت مدیریت بحران اقدامات لازم و اجرایی را در زمان وقوع زلزله یا دیگر پدیده‌های طبیعی مرتبط انجام داد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، وی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه دانستن اطلاعات کامل زمین شناسی و ثبت حرکات زمین و اثرات تکتونیکی آن از الزامات حفاظت و ایمنی سازه‌های بزرگ همچون سدهاست که در این راستا سه دستگاه شتاب‌نگار در سد الغدیر ساوه و سه دستگاه نیز در سد کمال صالح نصب شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن