افتتاح فاز اول بزرگترین انبار نفت استان آذربایجان غربی

فاز اول بزرگترین انبار نفت استان آذربایجان غربی با حضور استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مدیران و مسئولان شرکت ملی پخش منطقه ارومیه به مرحله بهره‌برداری رسید.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در این مراسم گفت: به رغم محدودیت‌های بهداشتی و ترافیکی به دلیل شیوع ویروس کرونا، انبار نفت جدید ارومیه که به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده است، (هم‌زمان با پروژه خط لوله میاندوآب-ارومیه) توسط مهندسین داخلی طراحی و تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

وی از تلاش‌های شبانه‌روزی مدیر، مسئولان و کارکنان شرکت ملی پخش منطقه ارومیه در تامین سوخت استان و راه‌اندازی این پروژه قدردانی کرد.

مدیر شرکت ملی پخش منطقه ارومیه در این مراسم با ایراد سخنانی عنوان کرد: انبار نفت جدید ارومیه با ۵۰ هکتار مساحت در کیلومتر ۲۰ جاده ارومیه- تبریز قرار دارد.

احمد مجرد افزود: در این انبار، 32 سکوی تخلیه و بارگیری به‌طور هم‌زمان فعال بوده و با آخرین استاندارد‌های زیست محیطی، ایمنی و پدافند غیرعامل و مجهز به سیستم الکترونیکی اندازه گیری مخازن (LT-GT) طراحی و ساخته شده‌ است.

وی تصریح کرد: خط لوله جدید انشعابی به طول ۱۶ کیلومتر از خط لوله میاندوآب-ارومیه به پایانه جدید ارومیه توسط شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران احداث شد و به بهره‌برداری رسید و خط لوله 219 کیلومتری مسیر تبریز- سلماس- ارومیه با 93 درصد پیشرفت در حال تکمیل و راه اندازی است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با همکاری شرکت ملی خطوط لوله و مخابرات نفت شمال‌غرب کشور، رسید و ذخیره‌سازی انواع فرآورده‌های نفتی در مخازن انبار نفت سردار شهید قاسم سلیمانی شروع شد.

مجرد ضمن اشاره به امکان ارسال و ذخیره سه فرآورده بنزین، نفت‌گاز و نفت‌ سفید در این انبار، عنوان کرد: هزینه ساخت و بهره‌برداری از این پروژه با احتساب خطوط لوله و مخابرات نفت در دو مسیر فوق‌الذکر بالغ بر 4600 میلیارد ریال بوده و برای تکمیل نهایی برداشت و توزیع بار از مخازن انبار نفت تا پایان سال، 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، وی گفت: یکی از اهداف اصلی و استراتژی طراحی و ساخت انبار نفت جدید، صادرات سوخت به کشورهای همسایه است و با تبدیل انبار نفت جدید راه اندازی شده به هاب صادراتی سوخت، زیرساخت‌های اقتصادی استان و کشور ارتقا می‌یابد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن