بایدن نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

پس از اتمام رای‌گیری‌ درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت ویسکانسین برای انتخاب نامزد نهایی این حزب و رقابت با دونالد ترامپ، برنی سندرز اعلام کرد فعالیت‌های خود را متوقف می‌کند. به این ترتیب سوم نوامبر امسال جو بایدن به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات آمریکا با دونالد ترامپ برای حضور در کاخ سفید رقابت خواهد کرد.

سندرز در یک سخنرانی که به صورت زنده از زادگاهش در برلینگتون ایالت ورمونت پخش می‌شد، به هوادارانش اعلام کرد: به این نتیجه رسیده‌ام که در زمان فعلی رقابت بین نامزدهای دموکرات هیچ نفعی برای این حزب به دنبال نخواهد داشت و درصورت ادامه دادن این مسیر، رسیدن به پیروزی غیرممکن است. به همین دلیل توقف فعالیت‌های انتخاباتی خودم را اعلام می‌کنم.

سناتور سوسیالیست دموکرات 78 ساله ایالت ورمونت، تا قبل از سه‌شنبه بزرگ فاصله زیادی با جو بایدن داشت اما پس از باخت در رای‌گیری ایالت کارولینای شمالی به بایدن برتری‌اش را به سرعت از دست داد و با حمایت دموکرات‌های معتدل از بایدن، نتوانست عقب‌افتادگی‌اش را جبران کند.

حالا با کنار کشیدن سندرز میدان رقابت برای جو بایدن، معاون 77 ساله رئیس جمهوری سابق آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی 73 ساله این کشور خالی شده است. ترامپ درصورت پیروزی در انتخابات نوامبر امسال برای دومین بار متوالی به عنوان رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد خواهد کرد.

اصرار مسئولان ایالت ویسکانسین به برگزاری‌ رای‌گیری امروز و کنار کشیدن سندرز، جان تازه‌ای به رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها داد و اخبار مربوط به این رقابت‌ها را از زیر غبار خبرهای مربوط به ویروس کرونا درآورد.

پس از  کناره‌گیری برنی سندرز، دونالد ترامپ با انتشار متنی در توییتر با اشاره به رفتار هواداران حزب دموکرات با این سناتور، آن را مشابه برخوردی دانست که در سال 2016 و در زمان رقابت سندرز با هیلاری کلینتون شد. او رفتار هواداران حزب دموکرات‌ با سندرز را ناعادلانه توصیف کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن