آمار بیکاران ناشی از ویروس کرونا در آمریکا از 16 میلیون نفر گذشت

تعطیلی مشاغل به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در میان مردم آمریکا، هر روز هزینه بیشتری به اقتصاد این کشور تحمیل می‌کند. این مسئله از 3 هفته پیش تا به امروز باعث بیکاری 16 میلیون و 600 هزار آمریکایی شده است. تقریبا یک نفر از هر 10 نفر در آمریکا شغل خود را از دست داده و موج بیکاری همچنان در حال قربانی گرفتن است.

باوجود تعطیلی مشاغل و بیکاری افراد، هم تعداد مبتلایان به این ویروس افزایش داشته و هم موارد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا. به همین دلیل اقتصاددانان مشغول در نظر گرفتن بدترین سناریوهای ممکن و برآوردهای احتمالی برای مقابله با شرایط پیش رو هستند.

در 48 ایالت این کشور مشاغل غیرضروری تعطیل شده‌اند. از کارگران شاغل در کارخانه‌های صنعتی عظیم تا پیشخدمت‌های رستوان‌ها، کازینوها، بارها، کارگران فروشگاه‌های بزرگ و بسیاری از مشاغل کوچک در میان بیکاران مشاهده می‌شود. پرداخت قبوض ماهیانه و اقساط بانکی تبدیل به بزرگ‌ترین دغدغه خیل عظیم بیکاران آمریکایی شده و با حذف درآمدی که تا یک ماه پیش داشتند و دیگر در کار نیست، درک این دغدغه کار سختی نخواهد بود.

اعتقاد بسیاری از صاحبنظران اقتصادی در آمریکا بر این است که از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور تاکنون حدود یک‌سوم اقتصاد آمریکا محو شده است. برای مشاهده بزرگ‌ترین بیکاری از سال 1948 تا به امروز تنها 3 هفته زمان لازم بود. براساس پیش‌بینی‌ها تا یک ماه آینده حدود 20 میلیون نفر دیگر هم به این جمع اضافه خواهند شد.

حتی با جدیدترین بسته کمک اقتصادی دولت به مبلغ 2.2 تریلیون دلار، این دوره می‌تواند سریع‌ترین و بزرگ‌ترین سقوط اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم به بعد باشد.مهم‌ترین ویژگی این بسته یک کمک 350 میلیارد دلاری به مشاغل کوچک برای ترغیب آنها به اخراج نکردن کارکنانشان است. اگر صاحبان این کارگاه‌ها بتوانند به مدت 8 هفته حقوق و مزایای کارکنان خود را بپردازند و آنها را بیکار نکنند، وام آنها بخشیده خواهد شد.

پس از این که اقتصاددانان از مبلغ این وام ایراد گرفتند، استیو منوچین اعلام کرد برای افزودن 250 میلیارد دلار دیگر به این مبلغ طی هفته آینده راهی کنگره خواهد شد.

براساس اعلام مورگان استنلی در آخرین هفته از ماه گذشته میلادی خرید و فروش غیرمرتبط با مواد غذایی 97 درصد کاهش داشته، تعداد بلیت‌های فروخته شده برای مسافرت‌های نسبت به یک سال قبل 95 درصد و درآمد هتل‌ها نیز نسبت به سال گذشته 80 درصد کاهش داشته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن