ابتکار وزارت نیرو در زمینه بازنشستگی الگوی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

رئیس‌جمهور در حاشیه گزارش وزارت نیرو درخصوص ایجاد تحول در بدنه مدیریتی این وزارتخانه از طریق اعمال بازنشستگی مدیران و کارکنان به اختیار دستگاه، خطاب به معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور پی‌نوشت کرد «از ابتکارات وزارت نیرو الگو بگیرید».

چندی پیش «رضا اردکانیان» در نامه‌ای به رئیس جمهوری با تشریح روند بازنشستگی کارکنان صنعت آب و برق به استناد ماده ۳ قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام داشت: در راستای برنامه‌‏ها و سیاست‌های دولت در جهت زمینه‌‏سازی برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌‏ها و توانمندی‌‏های نیروی جوانان، شایسته‌گزینی و چرخش مدیران، وزارت نیرو از شهریور ۱۳۹۷ استفاده از ظرفیت قانون خدمات کشوری برای بازنشسته کردن کارکنان حائز شرایط با اختیار دستگاه، بازسازی بدنه مدیریتی خود را به‌طور جدی در دستور کار قرار داده است.

در این نامه تشریح شد که وزارت نیرو در پایان سال ۹۷ برای نخستین بار در کشور نسبت به بازنشستگی حائزین شرایط بازنشستگی با اختیار دستگاه، شاغل در بدنه وزارت و شرکت‏‌های تابعه (دولتی) اقدام کرده، در حالی که تا پیش از آن تعداد بازنشستگان حاصل از اختیارات مذکور نزدیک به صفر بوده است.

رئیس جمهور در پی‌نوشت این نامه که تحت عنوان گزارش ایجاد تحول در بدنه مدیریتی وزارت نیرو از طریق اعمال بازنشستگی مدیران و کارکنانی که به اختیار دستگاه شرایط بازنشستگی را دارند، ارائه شد طی پی‌نوشتی به جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از وی خواست این ابتکار در سایر دستگاه‌های اجرایی کشور نیز الگو قرار گیرد.

در نامه نهاد ریاست جمهوری به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور آمده است: اقدام ابتکاری وزیر نیرو منجر به بازنشستگی ۳۲۵۹ نفر در سال‌های 98-97 شده که بیشترین تغییر به نسبت در سطوح مدیریتی این وزارتخانه شامل مدیران ارشد، میانی و پایه اتفاق افتاده است.

در ادامه نامه آمده است: در صورت اهتمام جدی دستگاه‌ها در اجرای درست این بخشنامه، شاهد چابک‌سازی و تغییرات قابل توجه در بدنه مدیریتی دولت و ایجاد فرصت‌های شغلی کم هزینه در نظام اداری و اشتغال کشور تا پایان دولت دوازدهم خواهیم بود.

در این نامه عنوان شده با توجه به تاکید رئیس‌جمهور، از این پس میزان موفقیت دستگاه‌های اجرایی در بازنشستگی مدیران و کارکنان مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، وزیر نیرو در نامه خود به رئیس جمهور با اشاره به صدور حکم بازنشستگی ۱۳۵۹ نفر در سال اول اجرای این برنامه و ۹۱۲ نفر دیگر در سال گذشته، از حائز شرایط بازنشستگی شدن ۹۰۰ نفر در سال جاری خبر داده بود. بر این اساس، از مجموع بازنشستگان وزارت نیرو در سال ۹۸، ۱۰ نفر مدیران ارشد (۱۳.۷ درصد کل)، ۱۶۰ نفر مدیران میانی (۷.۸ درصد کل)، ۱۲۳ نفر از مدیران پایه (۴.۳ درصد کل) و ۶۱۹ نفر دیگر شامل کارکنان (۲.۳ درصد کل) بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن