94 درصد از مخزن سد کوثر گچساران پر شد

مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر و شبکه لیشتر گفت: با احتساب بارش‌های چند روز اخیر، در حال حاضر 94 درصد حجم مخزن سد کوثر گچساران پر شده است.

اکبر خدری با بیان این خبر گفت: در حال حاضر با احتساب رسوب‌های ورودی به سد کوثر، حجم مفید مخزن این سد 547 میلیون مترمکعب است که 514 میلیون مترمکعب معادل 94 درصد از حجم آن پر شده و همچنان شرایط این سد مدیریت و کنترل می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه میزان بارندگی از ابتدای سال آبی تا کنون در ایستگاه هواشناسی سد کوثر 354 میلی‌متر است، افزود: در حال حاضر حجم خالی مخزن سد کوثر 33 میلیون مترمکعب، دبی ورودی 51 مترمکعب بر ثانیه و دبی خروجی آن نیز 44 مترمکعب بر ثانیه است که بر همین اساس، سیلاب‌ها و آوردهای بالادست این سد، به خوبی مهار و مدیریت خواهد شد.

خدری، با بیان اینکه حجم رها شده جهت پیش‌بینی سیلاب از ابتدای فروردین سال جاری، 27 میلیون مترمکعب بوده است، اظهار داشت: مجموع ورودی به مخزن سد کوثر از ابتدای سال آبی تاکنون، 253 میلیون مترمکعب و خروجی مخزن از ابتدای سال آبی نیز 236 میلیون مترمکعب بوده است.

به گزارش «انرژی امروز» از زوارت نیرو، وی افزود: از ابتدای سال آبی، میزان مصارف از سد کوثر به تفکیک، 21 میلیون مترمکعب برای کشاورزی، 2 میلیون مترمکعب برای صنعت، 94 میلیون مترمکعب برای شرب و 56 میلیون مترمکعب نیز برای سایر مصارف بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن