برنامه شرکت ملی گاز برای اجرای 4 خط انتقال گاز در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه اجرای خطوط انتقال گاز؛ یکی از زیرساخت های اساسی برای انتقال گاز در کشور به شمار می‌رود گفت: بر اساس برنامه‌های تعریف شده از سوی شرکت ملی گاز ایران، خط انتقال گاز زاهدان دوراهی دشتک زابل، به طول 218 کیلومتر، خط انتقال گاز ایرانشهر چابهار کنارک به طول 326 کیلومتر، خط انتقال گاز ایرانشهر پالیزان خاش به طول 146 کیلومتر و خط انتقال خاش میرجاوه به طول 109 کیلومتر از مهم‌ترین پروژه‌های عملیاتی گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان می‌باشند.

بهرام صلواتی اظهار داشت: اجرای پروژه‌های گاز رسانی در استان سیستان و بلوچستان براساس برنامه‌های تعریف شده این شرکت و با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و توان شرکت های ایرانی، افزون بر تحقق اقتصاد مقاومتی، زمینه اشتغال‌زایی نیروهای داخلی را نیز فراهم کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌های تعریف شده از سوی شرکت ملی گاز ایران، خط انتقال گاز زاهدان دوراهی دشتک زابل، به طول 218 کیلومتر، خط انتقال گاز ایرانشهر چابهار کنارک به طول 326 کیلومتر، خط انتقال گاز ایرانشهر پالیزان خاش به طول 146 کیلومتر و خط انتقال خاش میرجاوه به طول 109 کیلومتر از مهم‌ترین پروژه‌های عملیاتی گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان می‌باشند.

صلواتی با بیان این که جهت سرعت بخشیدن به اجرای خط لوله ایرانشهر چابهار کنارک، این پروژه به چهار قطعه تقسیم و هر قطعه جداگانه پیمان‌سپاری و در حال انجام است، گفت: این در حالی است که 201 کیلومتر از این خط لوله به قطر 56 اینچ و 125 کیلومتر دیگر در قطرهای 16 تا 42 اینچ می‌باشند.

به گفته این مقام مسئول، با اجرا و بهره برداری از پروژه های اجرای خطوط انتقال گاز، خوراک پتروشیمی‌ها، نیروگاه‌ها و بخش خانگی استان توسط گاز طبیعی تامین خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران توضیح داد: اجرای عملیات پروژه‌های خطوط انتقال گاز بین شهری (فشار قوی) مطابق استانداردهای مشخص شده توسط شرکت ملی گاز ایران صورت می‌پذیرد و مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی است.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی گاز ایران، وی در پایان، خاطرنشان کرد: تمام موارد طراحی، حفرکانال و عبور از تقاطع‌ها و موانع، تامین تجهیزات، جوشکاری، عایق‌کاری، ریسه کردن، لوله‌گذاری، نصب شیرآلات و اتصالات، سیستم حفاظت از زنگ، عملیات ساختمانی و آزمایش خطوط انتقال گاز در اجرای پروژه‌ها توسط مشاوران، پیمانکاران و سازندگان داخلی انجام می‌شود که نشان از دانش فنی و تعهد و تخصص دست‌اندرکاران صنعت گاز در ایران اسلامی دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن