نیروگاه اتمی بوشهر ارزیابی انجمن وانو را با موفقیت سپری کرد

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این نیروگاه در سال 98 با موفقیت ارزیابی کارشناسان نیروگاه های هسته ای «وانو» (wano) را پشت سرگذاشت که این دستاوردی مهم و نشان دهنده تخصص، توان و احساس مسئولیت کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر است.

نیروگاه اتمی بوشهر ارزیابی انجمن وانو را با موفقیت سپری کرد بوشهر- ایرنا- رئیس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این نیروگاه در سال 98 با موفقیت ارزیابی کارشناسان نیروگاه های هسته ای «وانو» (wano) را پشت سرگذاشت که این دستاوردی مهم و نشان دهنده تخصص، توان و احساس مسئولیت کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر است.

رضا بنازاده افزود: نیروگاه اتمی بوشهر پا به پای نیروگاه های هسته ای پیشرفته دنیا به صورت دائم مورد ارزیابی آژانس بین المللی انرژی هسته ای و کارشناسان انجمن جهانی بهره برداران نیروگاه های هسته ای قرار می گیرد.

وی با گرامیداشت بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته ای افزود: کارکنان این نیروگاه، با احساس مسئولیت مثال زدنی در این مدت اخیر که موضوع شیوع ویروس کرونا مطرح بود، بدون لحظه ای وقفه مطابق برنامه ای که با شبکه برق تنظیم شده بود به تولید برق اهتمام ورزیدند و هیچ گونه خللی در زمینه تولید برق و انجام وظایف محوله نیروگاه ایجاد نشد.

بنازاده ادامه داد: نیروگاه اتمی بوشهر مطابق برنامه سالانه پس از 300 روز تولید برق هسته ای به میزان هفت میلیارد و 200 میلیون کیلووات ساعت، امروز فعالیتش با هدف تعویض سوخت راکتور متوقف شد که در جریان تعویض سوخت، یک سوم سوخت هسته ای راکتور نیروگاه با سوخت جدید جایگزین می شود.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این زمان فرصت مناسبی است که از صحت همه تجهیزات اطمینان حاصل و برنامه بازرسی و تعمیرات و نگهداری تجهیزات اساسی انجام شود.

بنازاده بیان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون 43 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرده و توانسته سهم بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری بویژه در استان بوشهر در فصل های گرم داشته باشد.

وی گفت: با هماهنگی وزارت نیرو برنامه ریزی شده که نیروگاه بوشهر در زمان اوج مصرف برق در تابستان به شبکه تولید بازگردد و برق تولید کند.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر ادامه داد: نیروگاه اتمی پس از 10 ماه که برق تولید می کند برای 2 ماه فعالیتش برای تعویض سوخت و تعمیرات نیمه اساسی متوقف می شود و چنانچه تعمیرات اساسی بخواهد صورت گیرد این مدت زمان به سه ماه می رسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن