درخواست از رئیس جمهوری برای خرید 500 دستگاه اتوبوس شهری

وزارت کشور در نامه‌ای به رئیس جمهوری علاوه بر کمک مالی، برای خرید فوری 500 دستگاه اتوبوس در شهر تهران درخواست داده است.

مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از درخواست وزارت کشور برای کمک به شهرداری‌ها برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: در نامه‌ای به رئیس جمهوری درخواست کمک مالی به شهرداری‌ها کردیم که رقمی در آن نامه قید نشده بود، اما باتوجه به فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی، برای خرید فوری 500 دستگاه اتوبوس برای شهر تهران درخواست داده‌ایم.

او با بیان اینکه در حوزه پشتیبانی از شهرداری‌ها از جمله شهرداری تهران، نیازهای اعتباری و تجهیزاتی آنها به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای هماهنگی‌های لازم اعلام شده است، توضیح داد: با این حال باید با توجه به الزام رانندگان تاکسی و اتوبوس و راهوران مترو، تهیه و تحویل ماسک و ملزومات بهداشتی در اولویت برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد.  

جمالی‌نژاد اضافه کرد: دولت باید برای شهرداری تهران و سایر شهرها باید باتوجه به کاهش درآمدها و افزایش شدید هزینه ها بویژه برای پیشگیری از بیماری کرونا، کمک‌های مالی از ردیف‌های در نظر گرفته شده برای کرونا، اعتباراتی در نظر بگیرد. 

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، همچنین از آمادگی سازمان متبوعش و وزارت کشور برای همفکری و همکاری با مدیریت شهری درباره تقویت اقدامات شهرداری‌ها در زمینه کنترل ویروس کرونا و ارتقای سلامتی مردم، خبر داد.

ضدعفونی محل‌ها با اولویت بندی

او همچنین در تشریح بخشی از اقدامات شهرداری‌ها و تصمیمات ستاد مدیریت کرونا درباره شهرها توضیح داد: شهرداری‌های کشور بویژه کلانشهرها از جمله تهران به دلیل تمرکز جمعیت و به تبع آن تعداد مبتلایان شرایط خاصی دارند و بیشتر در کانون توجه و برنامه ریزی در زمینه کنترل و پیشگیری ویروس کرونا قرار گرفته اند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور و اداره کل سلامت شهرداری تهران در قالب کمیته های استانی و شهری توافق‌هایی را برای موضوع ضدعفونی کردن شهرها انجام دادند، گفت: در این چارچوب، گندزدایی از سوی تیم‌های اجرایی و عملیاتی متشکل از نیروهای داوطلب و خدمات شهری شهرداری و با استفاده از مواد و یا محلول گندزدایی محیطی به صورت متوالی و منظم انجام می شود.

او افزود: بر مبنای تصمیمات و سیاست‌ها، نیاز به گندزدایی سطح معابر و خیابان‌ها نبوده و محل‌های خاصی در شهرها با اولویت بندی ضدعفونی می‌شوند. از طرف دیگر اما؛ وسایل حمل و نقل عمومی و ایستگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری به صورت نوبتی و منظم ضدعفونی و آماده ارائه خدمات به شهروندان می شوند.

معاون وزیر کشور، اقدامات شهرداری تهران و سازمانهای وابسته این نهاد را برای مقابله با ویروس کرونا در پایتخت، گام مثبتی در جهت سالم سازی و بهداشت محیط شهر عنوان کرد. 

این در شرایطی است که انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران هم گفته : مقرر شد تا پایان اردیبهشت برآورد شود که چه تعداد از این اتوبوس ها توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می شود و مابقی از طریق واردات پیگیری شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن