پشتیبانی برنی سندرز از نامزدی جو بایدن

در آخرین ساعات روز دوشنبه به وقت ایران، برنی سندرز در یک نشست آنلاین تلویزیونی حمایتش از جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا و رقیب پیشین خود را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 این کشور اعلام کرد.

از 5 روز پیش که سندرز اعلام کرد تمام فعالیت‌های انتخاباتی خود را متوقف می‌کند، جو بایدن تنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 از طرف حزب دموکرات‌ محسوب می‌شود. از مدت‌ها پیش هم جمهوری‌خواهان مشخص کرده بودند که نامزد نهایی‌شان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکاست.

این سناتور 78 ساله ایالت ورمونت که با جو بایدن نشست تلویزیونی مشترک برگزار کرده بود، با اشاره به اختلافاتش با بایدن گفت: اختلافات من و شما بر کسی پوشیده نیست اما در حال حاضر بزرگ‌ترین اولویت ما شکست دونالد ترامپ است. ما به شما در کاخ سفید احتیاج داریم و تمام تلاش من بر این متمرکز شده که ریاست جمهوری ترامپ بیش از یک دوره طول نکشد. از همه آمریکایی‌ها، از  تمام هواداران حزب دموکرات، از جمهوری‌خواهان و از هر فرد مستقلی در آمریکا می‌خواهم که در این کارزار برای حمایت از جو بایدن با من همراه شوند.

بایدن هم در این نشست به سندرز گفت: حمایت شما بسیار مهم است و اعتبار زیادی به من می‌دهد. شاید این موضوع برای مردم غافلگیرکننده باشد که با تمام اختلافاتی که بین ماست، این قدر به هم نزدیکیم. به شما احتیاج دارم، آن هم نه فقط برای برنده شدن در انتخابات. به شما برای اداره کشور احتیاج دارم.

حمایت سندرز از بایدن نقطه عطفی در کارزار رقابتی این نامزد ریاست جمهوری 2020 است که به نظر می‌آمد بزرگ‌ترین چالش او متحد کردن تمام هواداران حزب دموکرات باشد. چنین حمایتی برخلاف دعوای طولانی سال 2016 بین سندرز و هیلاری کلینتون است. سندرز در آن زمان هم نامزد دموکرات‌ها را تایید کرد، اما بسیار دیر و پس از اینکه دودستگی در میان دموکرات‌ها بالا گرفت.

یکی از دلایل باخت هیلاری کلینتون به دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، تاخیر در کنار کشیدن سندرز و تایید دیرهنگام کلینتون توسط او عنوان شده است. او ژوئن 2016 از رقابت‌ با کلینتون کنار کشید اما حمایتش از او را تا جولای همان سال اعلام نکرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن