در باشگاه نفت و نیرو چه می‌کنید؟

نماینده مردم خمینی شهرخطاب به وزیر نفت گفت: چرا در سال 92 پول خوراک پتروشیمی را با ارز مبادله ای در کشور گرفتید حال آنکه تا پیش از این در خارج از کشور این داد و ستد انجام می گرفت؟

محمد جواد ابطحی به عنوان اولین مخالف وزیر پیشنهادی نفت به پشت تریبون رفت و با اشاره کودتای 28 مرداد گفت: این کودتای امریکایی به خاطر اعتماد ما به امریکا بوده است که آزموده را آزمودن خطاست.

وی با اشاره به اینکه مشکل ما در وزارت نفت در مدیریت استراتژیک است، تصریح کرد: مدیریت خصوصی بر سود بیشتر و مدیریت بخش دولتی بر استفاده از بودجه دولتی است. گره اصلی فسادهای نهادینه شده بر عدم توجه به تعارض منافع است.

نماینده مردم خمینی شهر با اشاره به اصل 141 قانون اساسی تصریح کرد: بر اساس این اصل وزرا و معاونین نمی توانند بیش از یک شغل داشته باشند و حتی در حوزه خصوصی هم نمی توانند در هیات مدیره شرکت ها حضور داشته باشند.

وی در ادامه افزود: از آقای زنگنه می پرسم، شما، معاونان و رییس دفتر شما در باشگاه اندیشه ورزان نفت و نیرو چه می کنند. درباره تصمیمات رهبردی اصلی این بخشها برای چه ورود می کنند.

ابطحی با اشاره به توضیحات قبلی خود گفت: درباره شرکت ملی نفت هم سئوالات بسیاری مطرح است که بیانگر تعارض منافع است  بخش تخصصی را به آقای خادمی می سپارم.

نماینده مردم خمینی شهر گفت: آقای وزیر می گوید که گروهبانها بروند تا ژنرالها بیایند. منظورتان از ژنرالها کیست؟ شما خودتان در ابتدای انقلاب معاون وزیر فرهنگ شدید. پس کجا و کی باید به جوانان بها داد. جوانان به دانشگاه وزارت نفت به امید شغل وارد شده اند اما نتیجه کار چه شد.

وی در پایان گفت: چرا در سال 92 پول خوراک پتروشیمی را با عرض مبادله ای در کشور گرفتید حال آنکه تا پیش از این در خارج از کشور این داد و ستد انجام می گرفت؟ همچنین چرا قرارداد با شرکت چینی ها را در آزادگان بر هم زدید و پس از آن بار دیگر در میادین از این شرکت ها استفاده کردید. مگر دریا و خشکی چه تفاوتی برای همکاری دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن