تولید و توسعه پتروشیمی از عملکردهای اساسی زنگنه است

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه های زنگنه در ایجاد شبکه های گازرسانی شهری و روستایی فوق العاده بوده و بیش از 9 هزار روستا و 78 شهر گازرسانی شده و افزایش تولید و توسعه پتروشیمی و صادرات محصولات پتروشیمی جزو عملکردهای اساسی وزیر نفت بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی «انرژی امروز»، شهاب نادری در نشست علنی امروز مجلس به عنوان دومین موافق با وزیر پیشنهادی نفت به ایراد سخنران پرداخت. وی با بیان اینکه دفاع از زنگنه دفاع از پاکدستی است؛ گفت: آقای زنگنه مطابق نظر مراجع نظارتی پاکدست ترین وزیر در کابینه دولت ها بوده است.

وی در ادامه  افزود: دفاع از زنگنه دفاع از ظرفیت قوم کرد است و نشان می دهد اعتماد به اقوام خروجی‌هایی همانند زنگنه دارد.

نادری با بیان اینکه مکتب اعتماد به نفس، عقده گشایی ملی و مکتب برجام نفتی از جمله اقداماتی است که زنگنه انجام داده تصریح کرد: او توانست کشور را از هر محدودیتی در زمینه نفتی خارج کند.ظریف و زنگنه از  وزرایی هستند که در زمان مسئولیت شان یک مکتب را به وجود آوردند و منشأ کارهای خیر برای کشور بوده اند.

نادری با بیان اینکه تدبیر زنگنه سبب شد تا عقده ملی به وجود آمده در زمینه برداشت کمتر از میادین مشترک با افزایش برداشت، تبدیل به غرور ملی شود، متذکر شد: لازم می دانم که به آقای خادمی که به عنوان مخالف صحبت کردند تذکر دهم که مجلس را متهم به رانت خواری و اعطای امتیاز وزیر نفت نکند.

وی ضمن رد اظهارات خادمی درخصوص وزیر پیشنهادی نفت ادامه داد: نمایندگان مجلس خالصانه در زمینه کابینه تلاش کردند و بیان اختلافات شخصی و بیکار شدن ایشان از حفاری های شمال، اختلافات شخصی در دوران کاری است و شایسته نیست در تریبون مجلس این موضوعات اعلام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به ابطحی دیگر مخالف وزیر نفت ادامه داد: امروز در ارتباط با صلاحیت وزیری اعلام موافقت می کنم که تمام عمرش را در شرایط دوران دفاع مقدس، ایام سازندگی و شرایط بحرانی تحریم ها گذرانده است.

نادری با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نفت برای دولت دوازدهم در وزارتخانه های جهاد سازندگی، نیرو و نفت خدمات مهمی داشته است، گفت: آقای ابطحی توجه داشته باشید که همه مسئولان کشور آمریکا را محکوم می کنند و این کشور را شیطان بزرگ می دانند، اما سوال اینجاست که سخنان شما به گونه ای است که ایجاد ابهام می کند و لازم است توجه کنید که مسئولان کشور خدمتگزاران به مردم هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دیپلماسی زنگنه اخیراً مانع از نتیجه گرفتن توطئه آمریکایی و سعودی برای کاهش سهم ایران در اوپک شد، گفت: علی رغم کاهش قیمت نفت، مدیریت و تجربه زنگنه در وزارت نفت مانع از کاهش سهم ایران در اوپک شد.

نادری متذکر شد: بی انصافی است که قدردان تلاش زنگنه در افزایش تولید، افزایش صادرات نفت و بازپس گیری سریع سهم از دست رفته فروش نفت در شرایط پسابرجام نباشیم.

نماینده مردم اورامانات در مجلس دهم ضمن تشکر از عملکرد وزارت نفت در دولت یازدهم گفت: تولید و صادرات نفت که راهبردی ترین کالای کشور است، در دولت یازدهم افزایش چشمگیری داشته و عملکرد وزارت نفت پس از برجام اعجاب تمام ناظران بین المللی را برانگیخته است.

وی افزود: برنامه های زنگنه در ایجاد شبکه های گازرسانی شهری و روستایی فوق العاده بوده و بیش از 9 هزار روستا و 78 شهر گازرسانی شده و افزایش تولید و توسعه پتروشیمی و صادرات محصولات پتروشیمی جزو عملکردهای اساسی وزیر نفت بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با بیان اینکه تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور تولید می شود، گفت: 47 درصد برنامه های وزارت نفت با اسناد بالادستی منطبق است و 40 درصد این برنامه ها همسوی با اسناد بالادستی است که می توان گفت در مجموع 87 درصد برنامه وزیر پیشنهادی نفت با اسناد بالادستی همسو و منطبق می باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن