کارائیب برای یک طوفان دیگر آماده می‌شود

بعضی از جزایر کارائیب که در طوفان اخیر ایرما تخریب شده‌اند با گذشت دو هفته خود را برای یک طوفان بزرگ احتمالی دیگر آماده می‌کنند.

به گزارش «انرژی امروز» مرکز ملی طوفان آمریکا گفت که طوفان استوایی ماریا روز یکشنبه شدت یافت و به یک طوفان درجه یک بدل شد. این طوفان‌ها به درجه یک تا پنج، ضعیف تا قوی ،تقسیم می شوند.

این طوفان کم و بیش همان مسیر ایرما را تکرار می‌کند و انتظار می‌رود ظرف ۴۸ ساعت آینده تقویت شود.

به این ترتیب به ساکنان گوادلوپ، دومینکا، سن کیتس و نویس و مونتسرات هشدار داده شده است.

همچنین از ساکنان جزایر ویرجین آمریکا و بریتانیا، سن مارتن، سن بارتس، سابا، سن یوستاتیوس و آنگیلا خواسته شده مراقب باشند.

مرکز طوفان آمریکا یکشنبه شب در آخرین توضیح خود گفت که ماریا باعث بادهایی به سرعت حداکثر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت شده و انتظار می‌رود دوشنبه شب از جزایر لیوارد بگذرد.

چشم طوفان هم اکنون در حدود ۲۲۵ کیلومتری شمال شرقی باربوداس قرار دارد و با سرعت ۲۴ کیلومتر در جهت غرب-شمال غرب حرکت می کند.

بعضی از این جزایر در اثر ایرما که یک طوفان درجه پنج بود به شدت آسیب دیدند. آن طوفان باعث مرگ ۳۷ نفر در این جزایر شد و میلیاردها دلار خسارت به بار آورد.

دولت فرانسه گفت که ایرما در جزیره سن مارتن یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون دلار خسارت به بار آورد و باعث مرگ ۹ نفر در این جزیره و سن بارتس شد.

در جزایر ویرجین بریتانیا بعضی محلات کاملا نابود شد.

بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا بعد از بازدید از ناحیه میزان خرابی‌ها را چیزی مثل «آنچه در عکس‌های جنگ جهانی اول می‌بینید» توصیف کرد.

یک طوفان دیگر به نام خوزه هم اکنون در اطلس فعال است و سرعت بادهای آن به ۱۴۴ کیلومتر در ساعت می رسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن