سپهر و جفیر به دانا انرژی سپرده شد

شرکت ملی نفت ایران و شرکت دانا انرژی با هدف مطالعه توسعه میدان های سپهر و جفیر تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش انرژی امروز، شرکت ملی نفت ایران و شرکت دانا انرژی، صبح امروز (۳ مهر) با هدف مطالعه توسعه میدان های سپهر و جفیر در سالن جلسات هیأت مدیره، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

میدان نفتی سپهر از میدان های نفتی غرب کارون است که ذخایر نفت درجای آن در حدود ۲ میلیارد بشکه و میزان نفت قابل استحصال آن در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون بشکه تخمین زده می شود.

گفتنی است که طرح مطالعاتی توسعه میدان سپهر ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۵ به شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، ۳۰ فرودین ماه ۱۳۹۶ به شرکت سرمایه گذاری غدیر و ۱۹ اردیبهشت ماه در حاشیه آخرین روز از بیست و دومین نمایشگاه صنعت نفت به شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) سپرده شده است.

میدان نفتی جفیر در جنوب غربی کشور و در ۵۰ کیلومتری شهر اهواز قرار دارد. این میدان در مجاورت میدان های آزادگان، یادآوران و آب تیمور واقع شده است. در سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۷ چهارحلقه چاه در این میدان حفاری شده و تاکنون سه مخزن که به ترتیب عمق عبارتند از ایلام، سروک و گدوان در این میدان شناسایی شده است.

گفتنی است پیش از این تفاهمنامه همکاری مطالعاتی برای توسعه میدان جفیر ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۵ با شرکت گسترش انرژی پاسارگاد و ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۶ با شرکت سرمایه گذاری غدیر منعقد شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن