وعده نمی‌خواهیم، عمل کنید!

دبیر انجمن صنفی نیروهای قرارداد موقت نفت گفت: هم وزیر نفت و هم مجلس شورای اسلامی موافق طرح ساماندهی نیروهای قراردادی نفت هستند، اما تاکنون اقدامی عملی در این زمینه صورت نگرفته است. مجلس ما را به طرف وزارت خانه پاس داده و وزرات خانه نیز اعلام کرده که در هزینه‌های جاری خودش هم مشکل دارد.

محمدباقر اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار نفت و گاز «انرژی امروز» گفت: نیروهای قراردادی نفت نیروهایی متخصص و با تجربه هستند و در کلیدی‌ترین و عملیاتی‌ترین کارها از 5 تا 20 سال سابقه کاری دارند، اما در صورت ادامه این وضعیت و بی توجهی‌های وزارت نفت، بسیاری از آنها اعلام کرده‌اند که از نفت خارج خواهند شد.

او در ادامه افزود: هزینه برای نیروی انسانی، سرمایه گذاری برای ایجاد تولید و رونق اقتصادی یک سازمان است. نیرویی که ذهن وفکرش درگیر مسائل مالی باشد قطعاً کاربری مناسب نخواهد داشت.

اکبرزاده اظهار کرد: بیژن زنگنه پیش از این اعلام کرده بود « تلاش می‌کنیم وضع کسانی را که مدت موقت هستند را بهبود ببخشیم. کارکنان مدت موقت صنعت نفت هم اکنون شرایط قابل قبولی ندارند و وضعشان را باید درست کنیم.» محسن دلاویز، مشاور اجتماعی و منابع انسانی وزیر نفت نیز پیش از این قول مساعدت داده بودند.

وعده توخالی ندهید!

اکبرزاده با تاکید بر اینکه «زنگنه در مراسم تحلیف در مجلس اعلام کرده است که وضعیت قراردهای های نفت اسفناک است» گفت: آیا با وجود اینکه خود ایشان بر این امر واقف هستند آیا هنوز زمان آن فرا نرسیده است که در این مورد اقدامی صورت دهند؟ ایشان اعلام حمایت کرده‌اند اما ما نیازمند اقدام هستیم نه وعده‌های خالی. پنج سال است که وعده حمایت از سوی این وزارتخانه می‌شنویم اما هیچ اقدام عملی نمی‌بینیم!

دبیر انجمن صنفی نیروهای قرارداد موقت نفت با اظهار گلایه از امروز و فردا شدن وعده‌های مسئولان گفت: از سال گذشته در مورد طرح ترمیمی در رسانه‌ها و ازسوی مدیران منابع انسانی مختلف صحبت‌های بسیاری شد، کار گروهی نیز برای این موضوع تشکیل شد و طبق وعده‌های داده شده قرار بود از ابتدای سال 96 تغییراتی صورت گیرد که به اردیبهشت، سپس به تیرماه و بعد هم به شهریور موکول شد. اکنون نیز وعده داده‌اند که در آبان ماه اقدام خواهد شد؛ متاسفانه دیگر نیروهای قراردادی اعتمادی به آنها و صحبت‌هایشان ندارند چرا که در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

پاسکاری مجلس و وزارت نفت بودجه نداریم

اکبرزاده با اشاره به اینکه وزیر با طرح ساماندهی نیروهای موقت موافق است گفت: زنگنه اظهار کرده است که منابع مالی باید از سوی مجلس تأمین شود، از سوی دیگر مجلس نیز اظهار کرده است طبق ماده 10 وزیر می‌تواند منابع مالی را تأمین کند و نیازی به تصویب قانون نیست. علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پایان نظرشان بر این بوده است که 50 درصد منابع مالی را مجلس پرداخت کند و 50 درصد آن را وزارتخانه متقبل شود اما متاسفانه طرحی که از ابتدا با همکاری وزارت خانه تهیه و به مجلس تقدیم شد تاکنون اجرایی نشده است.

او با تاکید بر اینکه« هم زنگنه و هم مجلس موافق طرح هستند و بر مشکلات نیروهای زحمتکش قراردادی نفت واقفند» گفت: طرح ما مخالف اصل 44 نیست، مشکل اصلی ما اکنون عدم تأمین بودجه برای طرح است که متاسفانه مجلس ما را به طرف وزارت خانه پاس داده و وزرات خانه نیز اعلام کرده که در هزینه‌های جاری خودش هم مشکل دارد!

وزیر نیرو می‌تواند، وزیر نفت نمی‌تواند؟!

او با اشاره به اقدامات حمید چیت چیان، وزیر پیشین وزارت نیرو برای ساماندهی نیروهای قراردادی این وزارتخانه گفت: وزیر نیرو می‌تواند نیروهای قرارداد موقت خود را ساماندهی کند و وزیر نفت نمی‌تواند؟!

او در ادامه افزود: طی جلسه‌ای که با مرکز پژوهش‌های مجلس داشتیم سؤال کردیم که چرا آموزش و پرورش و وزارت نیرو تاکنون اقدامات خوبی در این مورد انجام داده‌اند، اما در وزارت نفت تاکنون اقدامی نشده است؟ آن‌ها نیز پاسخ دادند چون وزیر آنها خواسته است و قانون گذار پیشتر این قوانین را صادر کرده است و آنها به راحتی این اختیار را دارند.

نیازمند یک کارگروه کارشناسی هستیم

دبیر انجمن صنفی نیروهای قرارداد موقت نفت در این خصوص پیشنهاد داد: از جمله راهکارهای حل این موضوع تدوین درست حجم مالی این بخش و ارائه از طریق برنامه ریزی تلفیقی برای گنجاندن در بودجه پیشنهادی سال ۹۷ است.

او در پایان اظهار کرد: بنظر می‌رسد کارگروه فعلی نیازمند افزایش قوای کارشناسی جهت ارائه طرح‌ها و برنامه‌های جدید و نیروی مدیریتی برای طرح صحیح در وزارت نفت می‌باشد و امیدواریم وزیر نماینده‌ای از این پرسنل برای شناسایی مشکلات موجود در این کارگروه انتخاب کند تا طرح‌ها و برنامه‌های درستی برای ساماندهی هرچه سریع‌تر نیروها ارائه و طرح ترمیمی هر چه سریع تر عملی شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن