روس‌ها به یاری یاران می‌آیند

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت از امضای قرارداد یکپارچه‌سازی میدان‌های یاران شمالی و یاران جنوبی تا ۱۵ آذر خبر داد و گفت: این قرارداد بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت صنعت گاز پرشیا امضا می‌شود.

به گزارش انرژی امروز، سیدنورالدین شهنازی زاده در مورد طرح یکپارچه‌سازی میدان‌های نفتی یاران شمالی و یاران جنوبی اظهار کرد: کارهای مقدماتی یکپارچه‌سازی میدان‌های یاران شمالی و یاران جنوبی در حال انجام است. در مرحله مقدماتی مذاکره‌ای در قالب HOA صورت گرفته و بندهایی نوشته شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که بین شرکت متن و شرکت نفت و گاز پرشیا صورت گرفته، قرار است تا ۱۵ آذر سال جاری مقدمات قرارداد یکپارچه‌سازی میدان‌های یاران شمالی و یاران جنوبی فراهم شود و قراردادی بین شرکت ملی نفت و شرکت صنعت نفت و گاز پرشیا منعقد شود تا این میدان به صورت یکپارچه و در قالب قراردادهای جدید نفت توسعه داده شود.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت در ادامه در مورد مذاکره با شرکت‌های خارجی برای توسعه میدان یادآوران توضیح داد: اپراتور توسعه این میدان شرکت صنعت نفت و گاز پرشیا است که این شرکت قرار است از مشارکت یک شرکت سرشناس روسی برای توسعه میدان یاران بهره ببرد.

شهنازی‌زاده ادامه داد: البته برای انجام مطالعات و مهندسی این میدان از یک مشاور اروپایی استفاده شده است که این مشاور در حال انجام مطالعه است و امیدوارم با MDP که توسط این مشاور ارائه می‌شود، توسعه میدان یاران صورت بگیرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن