نفت و گاز هند نیازمند کمک خارجی است

وود مکنزی می‌گوید هندوستان برای بالا بردن تولید خود از میادین نفتی‌اش و کاهش میران واردات نفت تا سال 2022، نیازمند کمک‌های خارجی است.

به گزارش «انرژی امروز» نیل اندرسون رییس وودمکنزی، گفت که شرکت‌های اکتشاف همچون نفت و گاز طبیعی هند و شرکت نفت هند باید با شرکت‌های خارجی و مشاورانی از خارج کشور برای افزایش میزان تولید خود از میادین نفتی‌شان همکاری کنند تا بتوانند به اهدافی که نارندا مودی، نخست‌وزیر هند تا 5 سال آینده برای کاهش 10 درصدی واردات نفت از خارج درنظر گرفته است برسند.

اندرسون معتقد است اکتشاف یک کار طولانی مدت است و در یک دوره 5 ساله امکان پذیر نیست.

تلاش‌های هندوستان برای کاهش وابستگی به واردات نفت خام از خارج از کشور، که دربر گیرنده بیش از 80 درصد تقاضای هند است، با کاهش تولید داخلی و افزایش مصرف در داخل با پیچیدگی‌هایی روبه‌رو شده است.

این کشور که سریع‌ترین رشد مصرف نفت را از آن خود کرده است، می‌خواهد طی یک بازه زمانی 10 ساله، 300 میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کرده و برنامه‌ای هم برای تشویق تولید کنندگان نفت برای افزایش تولید از میادین موجود در داخل کشور دارد.

آندرسون می‌گوید که در دیدار با نخست وزیر هند و رییسان شرکت‌های بی‌پی، آرامکو و روس‌نفت، برنامه‌ای مشاوره‌ای برای جذب سرمایه‌های خارجی به مودی داده است.

هند برای اینکه بتواند سرمایه‌هایی را چه از داخل و چه از خارج جذب نماید، اقدام به تسهیل قوانین کرده است که آزادسازی قیمت محصولات نفت و گاز و سیاست‌های یکسان‌سازی اکتشاف منابع هیدروکربنی تحت یک مجوز از جمله این قوانین است. از طرفی این کشور برنامه‌ریزی کرده است تا در سال جاری مزایده‌های جدیدی برای میادین جدید برگزار نماید.

شرکت نفت و گاز طبیعی هند ONGC برنامه‌ای هم برای تسهیل تولید از میادین موجود و نیز بهره‌برداری سریع از میادین جدیدا کشف شده دارد که هر چه سریع‌تر بتواند به اهداف مودی در این خصوص برسد. این شرکت با شرکت‌های مشاوره و شرکت‌های نفتی خارجی هم کار می‌کند اما قرار نیست تمامی مالکیت این اقدامات به خارجی‌ها واگذار شود.

رویال داچ شل گفته است که در ماه ژوئن با ONGC و شرکت زیرمجموعه آن، نفت هند، مذاکراتی برای کمک به جلوگیری از کاهش میزان تولید این کشور از میادین قدیمی خود داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن