آیا مکزیک کانال پانامای گاز خواهد بود؟

آیا مکزیک کانال پانامای گاز خواهد بود؟ حفاران معتقدند بله. از زمانی که سال گذشته اولین ترمینال گاز طبیعی شیل ایالات متحده در لوییزیانا افتتاح شد، حفاران آمریکایی 75 درصد محموله‌های خود را از طریق کانال پاناما به بازارهای آسیا می‌رسانند.  

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» در حال حاضر، این شرکت‌ها به دنبال یک مسیر ارزان‌تر و سریع‌تر هستند.

بلومبرگ به نقل از آلدو فلورس، قائم مقام وزیر انرژی مکزیک می‌نویسد که دولت در مذاکره با حفاران شیل در تگزاس غربی به امکان ساخت یک خط لوله با قابلیت ارسال گاز آن‌ها به سواحل غربی مکزیک اشاره کرده است. در این سواحل این گاز را می‌تواند مایع‌سازی کرد و به بازار جهانی ارسال کرد.

چنین خط لوله‌ای قادر خواهد بود نیاز به وجود تانکرهای گاز را برای عبور از کانال پاناما کاهش دهد و به ایالات متحده کمک خواهد کرد تا بتواند به هدفی که دونالد ترامپ، ‌رییس جمهور ایالات متحده قول داده است برسد. از طرفی صادر کنندگان گاز ایالات متحده، چون Sempra LNG&amp.Midstream همیشه نگرانی خود را از تاخیرهایی که در کانال پاناما برای انتقال محموله‌هایشان شاهد هستند اعلام کرده‌اند. تاخیرهایی که برای هر روز هزاران دلار به این شرکت‌ها ضرر وارد می‌کند.

مکزیک هنوز برنامه سفت و سختی برای این پروژه ندارد، اما فلورس می‌گوید که علاقه زیادی به این برنامه در مکزیک وجود دارد.

کره جنوبی، چین و ژاپن، از بزرگ‌ترین خریداران گاز طبیعی مایع شده ایالات متحده هستند. بلومبرگ پیش‌بینی می‌کند که تقاضا برای سوخت در آسیا در حال افزایش باشد. ازطرفی مکزیک یکی از خریداران LNG ایالات متحده است و از زمانی که ترمینال لوئیزینا در سال گذشته افتتاح شد، مکزیک بیش از 40 محموله گاز را از ایالات متحده دریافت کرده است.

سواحل غربی مکزیک، پیش از این هم تاسیسات واردات گاز طبیعی را داشته و می‌تواند گاز ایالات متحده را صادر کند. یکی از این تاسیسات منزالینو در ایالت کلیماست.

احداث یک خط لوله از تگزاس به سواحل غربی مکزیک پیشنهاد گران‌قیمتی است. اما بلومبرگ معتقد است که ساخت این خط لوله در مکزیک آسان‌تر است، چون در این منطقه قوانین کمتر از اورگان دست و پاگیر هستند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن