سرمایه‌گذاری بزرگ BP در انرژی خورشیدی

غول نفتی بی‌پی با خرید 43 درصد از سهام بزرگ‌ترین توسعه دهنده انرژی خورشیدی اروپا 20 میلیون دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کرده و از طرفی به بخشی وارد می‌شود که شش سال پیش از آن خارج شد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» سرمایه‌گذاری بی‌پی در شرکت لایت‌سورس به معنی بازگشت به برنامه «برتر از نفت سال 2000» است، ‌برنامه‌ای که دفتر آن به عنوان یک برنامه جایگزین انرژی 9 سال پیش بسته شد.

باب دادلی مدیر اجرایی بی‌پی می‌گوید ما خوشحالیم که به انرژی‌های خورشیدی باز می‌گردیم، اما این بازگشت ما کاملا متفاوت و جدید خواهد بود.

دیو سانیال، مدیر اجرایی بخش انرژی‌های جایگزین می‌گوید به این دلیل بی‌پی به انرژی خورشیدی باز می‌گردد چون این بخش به رشد کامل رسیده و حالا مدل‌ها از تولید صفحات خورشیدی به توسعه مزارع خورشیدی تغییر کرده است.

او ادامه می‌دهد «انرژی خورشیدی بخش مهمی در ترکیب کلی انرژی دنیاست. در 20 سال آینده، این بخش 10 درصد از برق جهانی را تولید خواهد کرد و در سال هم 15 درصد رشد خواهد داشت».

گاردین نوشته است این شرکت فعال در انرژی خورشیدی به نام «لایت‌سوری بی‌پی» تغییر نام می‌دهد و بی‌پی در هیات مدیره این شرکت دو کرسی خواهد داشت.

تمرکز شرکت بر ساخت پروژه‌های خورشیدی در هند، ایالات متحده، اروپا و خاورمیانه خواهد بود.

بی پی تنها شرکتی نیست که اقدام به متنوع سازی کارهای خود در بخش‌هایی غیر از نفت و گاز کرده است. رویال داچ شل هم یک شرکت ساخت خودروهای برقی را خریداری می‌کند، توتال هم شرکت سازنده باتری را خریداری کرده و استات اویل نروژ هم در مزارع بادی شناور سرمایه‌گذاری می‌کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن