حجم بالای تعمیر انواع شناور در داخل

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: مرز آبی داشتن فرصتی است که هنر ما در صنایع دریایی استفاده از حداکثر توان داخلی در تولید و تعمیرات است.

به گزارش انرژی امروز به نقل از ایدرو، منصور معظمی در بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ایزوایکو گفت: صنعت دریایی ما با توجه به شرایط اقتصادی هم اشتغال زاست و هم می‎توان با سرمایه گذاری نه چندان زیاد بخشی قابل توجهی از اشتغال را جامه عمل می‎پوشاند.

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به مشارکت شرکت ایزوایکو با شرکت کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش و یک شرکت خارجی تصریح کرد: کار را از تعمیرات شروع کردیم. هر ساله حجم قابل توجهی از کشتی‌ها و شناورهای کوچک که متاسفانه در خارج از کشور تعمیر‌ می‌شدند، هم‌اکنون در این شرکت انجام‌ می‌شود و متقاعد کردن شرکت‌ها برای تعمیرات در داخل و انجام خدمات تعمیراتی در داخل کشور یک فرصت است.

معظمی با تاکید بر ساخت کشتی‌های با ظرفیت‌های ۵۰ هزار تن در ایزوایکو گفت: این کار آغاز شده و مرحله بعدی مشارکت درقالب طراحی و ساخت کشتی در ظرفیت‌های بزرگ است لیکن نکته مهم اعتماد و یک باور بین مصرف کننده ( شرکت‎های کشتیرانی ) و تولیدکنندگان ( ایزوایکو، صدرا و اروندان و غیره) است که باید به وجود آید و انصاف نیست از توان حداکثری آنها بهره مند نشویم.

وی افزود : خوشبختانه تفاهمی بین طرفین ایجاد شده که انشالله آثار آن را در صنعت کشتیرانی مشاهده خواهیم کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن