طرح برندینگ سوخت تمام شده محسوب می‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه قرار است جلسه‌ای درباره برندینگ سوخت داشته باشیم، گفت: فعلا تصمیمی درباره زمان برگزاری جلسه گرفته نشده است؛ پس از بررسی بودجه  این جلسه برگزار شود اما فعلا بحث اجرای طرح برندینگ سوخت تمام شده محسوب می شود.

اسدالله قره خانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره آخرین وضعیت طرح برندینگ سوخت گفت: این طرح در مجلس و از طرف نمایندگان مجلس تمام شده محسوب می شود. چنانچه طی سئوالی که از آقای زنگنه، وزیر نفت در این زمینه داشتیم؛ قرار شد اجرای آن متوقف شود که گویا این اتفاق افتاده است.

وی در ادامه افزود: ابتدا با سئوال آقای حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر جلسه ای در کمیسیون انرژی مجلس برگزار شد که وزیر نفت در آن حضور پیدا کرد. حاجی دلیگانی از پاسخ‌های وزیرنفت قانع نشد،از این رو کمیسیون انرژی این سوال را ملی تشخیص داد و به صحن علنی ارجاع داد. قرار براین شد پذیرش بیشتر شرکت‌های برندینگ تا زمان تعیین تکلیف متوقف شود.

نظر نمایندگان درباره برندینگ سوخت با کارت زردشان به وزیر نفت مشخص است

قره خانی با اشاره به کارت زردی که وزیر نفت از مجلس گرفت، تصریح کرد: نمایندگان سئوال را وارد دانستند و  از پاسخ های وزیر نفت قانع نشدند. بر همین اساس اجرای این طرح تمام شده است.

وی در واکنش به نشست خبری محمدرضا موسوی خواه، مدیر عامل شرکت ملی پخش و سخنان آن گفت: فعلا که طرح متوقف شده است، البته همانطور که ایشان گفتند قرار شد که جلسه ای با وزیر نفت درباره این طرح انجام گیرد که باید دید کمیسیون چه وقت فرصت برگزاری جلسه را دارد.

مساله بار مالی برای دولت نبود؛ نگران فسادی بودیم که ممکن است ایجاد شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به اینکه  بیان می شود توجیهات مالی این طرح مشخص است و  بارمالی برای دولت ندارد؛ تاکید کرد: مساله ما بار مالی طرح نبوده است؛ این طرح ایرادات دیگری داشته است که در سئوال مطرح شده از وزیر نفت به آن اشاره شده است.

وی در ادامه افزود: سئوال پرسیده شده از وزیر نفت بر مبنای دستور العملی بود که از سوی وزیر نفت صادر شده و خارج از اختیارات قانونی بود. چنانچه براساس آن شرکت‌های واسطه‌ای برای سوخت رسانی از شرکت فرآورده‌های نفتی و پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت تشکیل شود که نابسامانی در نقاط مختلف کشور به وجود می آورد که صحبت آقای حاجی دلیگانی این بود که با توجه به اینکه مدیران این شرکت‌های واسطه از مدیران بازنشسته نفتی هستند و نیز با توجه به اینکه بسیاری از مناطق مرزی و محروم فاقد مراکز پخش هستند، این طرح باعث تشدید فساد خواهد شد.

نماینده مردم علی آباد کتول  با بیان اینکه فعلا تصمیم قطعی درباره  برگزاری جلسه مذکور گرفته نشده است، تاکید کرد: تلاش می کنیم پس از بررسی بودجه  این جلسه برگزار شود اما فعلا بحث اجرای طرح برندینگ سوخت تمام شده محسوب می شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن