آقای نوبخت، قوانین اصلاح شده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: نوبخت با قوانین پس از انقلاب،گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ را زیر سوال برده در حالی که قوانین اصلاح شده است.

به گزارش انرژی امروز، محمد حسینی، با اشاره به واکنش دعوت نوبخت و زنگنه به مناظره با رئیس دیوان محاسبات کشور، بیان داشت: بعد از اینکه گزارش تفریغ بودجه سال 95  طبق ماده 221 آیین نامه داخلی مجلس در صحن قرائت شد، نوبخت و زنگنه مباحثی را مطرح کرده اند که نیاز به توضیحات بیشتری است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در خبرگزاری ها عنوان شد که این دو بزرگوار حاضر هستند در مناظره تلویزیون با مطبوعاتی با رییس دیوان محاسبات حاضر شوند، از آنجایی که تجربه حضور در دیوان محاسبات را دارم و همچنین به عنوان نماینده در راستای دفاع از دیوان محاسبات که زیر مجموعه مجلس محسوب می شود در مناظره شرکت کنم.

نماینده مردم تفرش در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: این مناظره تلویزیونی یا مطبوعاتی باید برپایه نگاه کارشناسی وقانونی باشد نه سیاسی، اما متاسفانه برخی دوستان مطالب دیگری را مطرح کرده اند.

وی با اشاره به صحبت های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهار داشت: نوبخت تاکیددارد که دیوان محاسبات پیش از اینکه گزارش را به مجلس ارائه دهند باید به آنها ارائه می داد، در حالی که طبق تبصره یک ماده 221 آیین نامه داخلی مجلس رئیس دیوان محاسبات مکلف است گزارش تفریغ بودجه را تا پایان دی ماه تهیه و به مدت یک ساعت گزارش را در صحن علنی توضیح دهد.

این نماینده مجلس درادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قوانین مرتبط با ارائه گزارش دیوان محاسبات، گفت: مطرح شده بود که دیوان محاسبات باید براساس لایحه تفریغی دولت گزارشی تهیه کند، این حکم مربوطه به تفریغ بودجه سالهای پس از انقلاب بود که چند سالی می شود اصلاح شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به اصل 55 قانون اساسی و قوانین دیوان محاسبات و قوانین جاری و ساری، دیوان محاسبات بر اساس صورت مالی اخذ شده از دستگاه های اجرایی و حساب عملکردی که از دولت گرفته می شود، گزارشی در چارچوب قانون تهیه و ارائه کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن