تیرهای برقی که به جان پاسارگاد افتادند!

مدیر پایگاه جهانی پاسارگاد گفت: اداره برق استان فارس بدون هماهنگی با پایگاه میراث فرهنگی اقدام به اجرای طرح نصب تیرهای برق برای انتقال برق در محوطه پاسارگاد کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» حمید فدایی، مدیر پایگاه جهانی پاسارگاد، در یک یادداشت تلگرامی نوشت: در عرصه پاسارگاد، زمین‌ها و اراضی کشاورزی‌ وجود دارد. کشاورزهای منطقه‌ «مادر سلیمان»، پیش‌تر چاه‌های آبی داشتند که با موتورهای گازوئیلی کار می‌کردند و به کمک آنها برق تولید می‌شد.

به گفته وی، اخیرا به کشاورزان اعلام شده گازوئیل به شما نمی‌دهیم و باید این موتورها برقی شوند. کشاورزهای منطقه نیز به ما اطلاع دادند که می‌خواهند برای انتقال برق؛ تیر برق نصب کنند.

مدیر پایگاه جهانی پاسارگاد ادامه می‌دهد: جواب ما به آن‌ها این بود که این کار غیرممکن است چون نصب تیر 12 متری در عرصه‌ پاسارگاد ممنوع است و به آن‌ها پیشنهاد دادیم برق را به صورت زمینی به آنجا منتقل کنند اما خط‌ اجرای زیرزمینی برق، مستلزم هزینه‌های بالایی است و آن‌ها راضی به صرف هزینه‌ بیشتر نبودند.

فدایی ادامه می‌دهد: درنهایت متوجه شدیم اداره برق استان بدون هماهنگی با پایگاه میراث فرهنگی اقدام به اجرای این طرح کرده است.

وی در نهایت نوشت: شکایتی را هفته گذشته از طریق بخش حقوقی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس تنظیم کردیم و فعلا نیز نصب تیر برق برای زمین‌های کشاورزی متوقف شده است ولی این پرونده همچنان باز است. یعنی آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند برای تامین اعتبار این طرح به‌صورت زمینی کاری انجام دهند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن