عقد قرارداد بین شهرداری تهران و شرکت کره‌ای برای استحصال گاز متان

معاون شهردار تهران از عقد قرارداد شهرداری با یک شرکت کره‌ای برای تولید برق از مرکز آرادکوه خبر داد.

سمیع‌الله حسینی مکارم در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنوشت، از آغاز پروژه استحصال گاز متان از مرکز آراد کوه خبر داد و اظهار کرد: این پروژه در دو فاز انجام خواهد شد و 40 مگاوات ساعت تولید برق خواهد داشت.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه را 100 میبلون دلار عنوان کرد و توضیح داد: طرح استحصال گاز متان از پسماندهای دفن شده از سایت آراد کوه، در واقع تفاهم نامه‌ای با یک شرکت کره‌ای به نام KRC بوده که قبلا مذاکرات و مطالعاتی روی آن انجام شده است.

به گفته وی در حال حاضر در مرحله مطالعاتی هستیم و قرار است این کار را شرکت کره‌ای انجام دهد و قراردادی با آن شرکت خواهیم داشت.

حسینی‌مکارم با توضیح اینکه «تضمین خرید برق از این شرکت کره‌ای در تفاهم‌نامه تاکید شده است»، گفت: قرارداد هم از نوع ساخت، تملک و بهره‌برداری است. ظرفیت نیروگاه هم 40 مگاوات است و هزینه‌های سرمایه گذاری توسط سرمایه‌گذار خارجی به طور مستقیم انجام می‌شود.

معاون شهردار تهران گفت:15 درصد از درآمد فروش برق این نیروگاه سهم شهرداری است.

در کیلومتر 23 جاده قدیم تهران – قم و در جنوب شهر کهریزک واقع شده است. روزانه به طور متوسط 8 هزار تن انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف تولید همچون مناطق 22 گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه و … جهت امحا و دفع به این مرکز ارسال می شود.

کمیت پسماندهای ورودی به این مجتمع  در ابتدا در سامانه مرکزی توزین ثبت و بسته به کیفیت و کمیت و منابع تولید پسماندها به واحدهای پردازش و یا مرکز دفن موجود ارسال می شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن