اولین اپراتور خصوصی هستیم که قرارداد نفتی بستیم تکنولوژی جدید حفاری در سپهر و جفیر

مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد اظهار کرد: برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت به عنوان اپراتور یک شرکت خصوصی ایرانی قرارداد نفتی را امضا میکنیم. این میدان در محدوده منطقه پر افتخار هویزه قرار دارد. 

به گزارش خبرنگار انرژی امروز، میرمعزی در مراسم امضای قرارداد توسعه و بهره‌برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر بین شرکت‌های ملی نفت ایران و گسترش انرژی پاسارگاد گفت: ما موفق شدیم در تعاملی سازنده با مدیران نفت ایران در حداکثر کردن بهره برداری اقتصادی صیانتی از میدان های سپهر و جفیر نقش داشته باشیم.  

وی افزود: قرارداد حاضر حاصل تغییر نگاهی که به ضرورت حمایت از شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی برای حضور در پروژه های توسعه میدان است.  شرکت اکتشاف و تولید پاسارگاد ایجاد شد تا با حمایت بانک پاسارگاد در پروژه های نفتی بیشترین بهره گیری به عمل آید.  

مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد افزود: در این طرح به ضرورت بهره گیری از فناوری های برتر جهان و انتقال فناوری توجه شده است و مهمترین بخش این قرارداد از دید فناوری حفاری چاه های افقی طولانی تر، استفاده از پمپ های درون چاهی و… در ازدیاد برداشت است. 

میرمعزی ادامه داد: به برنامه های افزایش تولید نفت در غرب کارون توجه ویژه داریم و شکل گیری فضای صنعتی در غرب کارون صورت استراتژی اقتصادی و استفاده از نیروی انسانی در کنار حفظ محیط زیست لازم است.

از وزیر نفت برای باز کردن فضای کسب و کار برای شرکت های ایرانی و هویت بخشیدن به آنها تشکر کنم. 

وی تصریح کرد: بانک پاسارگاد پیش از این با حمایت خود منجر شد تولید خطوط لوله گاز مربوط به پروژه صادرات گاز به عراق در زمان مقرر تکمیل شود و صادرات گاز به عراق در ماه قبل صادرات گیرد. 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن