خروج متهم محیط زیستی (کاوه مدنی) به پیش رفتن تحقیقات برمی‌گردد

 

دادستان تهران امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین) خروج یکی از متهمان محیط زیستی از ایران را تایید کرده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، گفته است: اگر امروز در برخی از سایت‌ها می‌خوانیم که فلان آقا از کشور خارج شده است، به پیش رفتن تحقیقات برمی‌گردد؛ چرا که برخی متهمان فهمیده‌اند که در حال نزدیک شدن به آن‌ها هستیم، حال اگر کسی از کشور خارج شده است، بالاخره روزی بر می‌گردد.

اشاره دادستان تهران به کاوه مدنی، معاون سازمان محیط زیست است که اخیرا یران را ترک کرد و در خارج از ایران از سمت خود استعفا داد.

در پی بازداشت گروهی از فعالان محیط زیست در بهمن ماه (سال گذشته خورشیدی) اخباری از بازداشت آقای مدنی منتشر شد.

او استاد دانشگاه امپریال کالج لندن بوده که در سال ۲۰۱۶ به عنوان نخستین محقق و دانشمند جوان ایرانی جایزه برجسته علوم زمین را از اتحادیه اروپایی علوم زمین دریافت کرد. کاوه مدنی به دعوت حسن روحانی برای فعالیت در سازمان محیط زیست به ایران آمده بود.

مدنی پس از خروج از ایران در توئیتی نوشت: آری، متهم گریخت؛ از سرزمینی که در آن، جاهلان مجازی، علم و دانش و تخصص را پس می زدند و با توهم توطئه در جستجوی محکومی بودند تا همه مشکلات را بر گردن گیرد چرا که آنها خوب دریافته بودند که پیدا کردن مقصر ودشمن و جاسوس، از مسئولت پذیری و مشارکت در حل مشکلات، بسی آسان تر است.

کاوه مدنی امروز در توییتی نوشته است: نه بیمار بودم نه خسته  مایوس، نه دو تابعیتی بو رانت‌خوار و از تبار ژن خوب و نه محتاج معامله برای کتمان سوابقی تاریک و خاص!

من با شور جوانی و عشق به وطن و امید برای بهبود آمدم.

من خودم بودم اما خودی نبودم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن