شبکه اشتراک گذاری دانش انرژی ایجاد می‌شود

معاون آموزش موسسه مطالعات بین المللی انرژی گفت: شبکه اشتراک گذاری دانش انرژی با مشارکت تعدادی از واحدها و موسسات علمی و پژوهشی بین المللی ایجاد می شود. به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، علی رجبی، عصر دیروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران رسانه های جمعی برگزار شد، از ایجاد شبکه اشتراک گذاری انرژی (Sharing Energy`s knowledge ) با همکاری شماری از واحدها و موسسات علمی و پژوهشی بین المللی خبر داد و گفت: در حال حاضر طراحی این شبکه در حال انجام است و بهره برداری رسمی از آن طی سه سال آینده ممکن می شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر مذاکراتی از سوی موسسه مطالعات در راستای جذب شرکای پایه ای انجام شده است، گفت: در عین حال با تعدادی از موسسات بین المللی مانند گرونوبل فرانسه ارتباط مستمر داریم و با موسسات دیگری مانند موسسه مطالعات انرژی چین نیز در حال مذاکره هستیم. 

معاون آموزش موسسه مطالعات بین المللی انرژی همچنین در تشریح فازهای اجرایی این شبکه گفت: در سال اول از اجرای این طرح نسبت به جذب همکاران اقدام خواهیم کرد و در سال دوم شبکه توسعه خواهد یافت. وی متذکر شد: در سال سوم نیز این شبکه رسما قابل بهره برداری خواهد بود.   رجبی تاکید کرد: در این شبکه ما سه دسته شریک خواهیم داشت؛ دسته اول شرکای پایه ای، دسته دوم شرکای حوزه دانش و دسته سوم شرکای کسب و کاری هستند. 

وی ایجاد این شبکه همکاری آموزشی را به نفع تمام گروه ها در صنعت نفت دانست و بیان کرد: وقتی شبکه ایجاد شود، همه سود خواهند کرد و رقابت مفیدی ایجاد می شود. 

رجبی در ادامه با تاکید بر اهمیت آموزش در صنعت نفت یادآور شد: آموزش سبب پیشگیری از اختلال و قطع تولید، کاهش حوادث شغلی، پیشگیری از تولید ضایعات، افزایش انگیزش و رضایت شغلی، تمرکز پایدار بر کیفیت برتر محصولات، نوآوری در محصولات و ارائه تصویر عمومی بهتر از سازمان می شود.

وی در تشریح چالش های پیش روی صنعت نفت نیز گفت: عدم ارتباط و تعاملات موثر آموزشی، مشخص نبودن رابطه میان اثر آموزش بر دانش، فناوری و نهایتا تولید از جمله چالش های پیش روی این صنعت است.

وی افزود: عدم ارتباط موثر بین مراکز پژوهشی داخلی با بنگاه های اقتصادی، فقدان نظام مدیریت دانش در صنعت نفت، عدم وجود شبکه های آموزشی و فناوری و همچنین کاربردی نکردن محصولات آموزشی و تجاری سازی آن ها از دیگر چالش هایی است که حیات آموزش در صنعت نفت را تهدید می کند.

رجبی ادامه داد: در همین رابطه می توان از عدم نیازسنجی آموزشی مبتنی بر تحولات داخلی و خارجی، عدم وجود نظام جامع اعتبارسنجی و نظام آموزشی و عدم تناسب آموزش های عمومی و مهارتی نیز به عنوان چالش های دیگری یاد کرد که آموزش در صنعت نفت با آن ها رو به رو است.

وی متذکر شد: ظرفیت‌سازی و بهبود کیفیت آموزش با هدف تولید و انتقال دانش و تبدیل آن به فناوری و همچنین تعامل اثرگذار در سطح ملی و بین‌المللی باهدف تبادل دانش و فناوری، از جمله اهداف راهبردی موسسه مطالعات بین المللی انرژی در حوزه آموزش هستند.

رجبی در توضیح برنامه های کلان موسسه مطالعات انرژی در حوزه آموزش نیز گفت: آموزش‌های موضوعی و حرفه‌ای که به دریافت مدارک بین‌المللی منجر شود، آموزش در دنیای مجازی، ظرفیت‌سازی و مشاوره‌های کسب‌و کار در حوزه آموزش از جمله اهداف کلان ما هستند که در حوزه های انرژی، صنایع بالادستی و پایین‌دستی، HSE و منابع انسانی دنبال می شوند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن