960 لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب کرمان در شرایط اوج مصرف

مدیر امور آب شهرستان کرمان میزان استحصال آب مورد نیاز شهرستان کرمان در سال 97 را 2953 لیتر بر ثانیه پیش‌بینی کرد و گفت: باتوجه به آب تولید شده، در شرایط اوج مصرف میزان 960 لیتر بر ثانیه کمبود آب خواهیم داشت.

به‌گزارش «انرژی امروز« از وزارت نیرو، غلامرضا زین‌الدین مدیر امور آب شهرستان کرمان در جلسه بررسی وضعیت آب شهرستان کرمان که در فرمانداری این شهر برگزار شد میزان استحصال آب مورد نیاز شهرستان کرمان در سال 97 را 2953 لیتر بر ثانیه پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به آب تولید شده، در شرایط اوج مصرف میزان 960 لیتر بر ثانیه کمبود آب خواهیم داشت.

زین‌الدینی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، گفت: آب شرب شهرستان کرمان توسط 105 حلقه چاه و 3 رشته قنات تأمین می‌شود.

وی میزان آب شرب مصرفی در سال 96 را حدود 43 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: متأسفانه بالغ بر 22 درصد از آب به دلایل مختلف هدر می‌رود.

وی جداسازی انشعابات آب شرب شهری از آب فضای سبز، تعویض کنتورهای خراب، کنترل انشعابات غیرمجاز، نوسازی شبکهٔ توزیع آب و … را به عنوان راهکارهای جلوگیری از هدر رفت آب مطرح کرد.

فرماندار کرمان نیز در این جلسه اصلاح مدیریت آب را نیاز جامعه دانست و گفت: این‌که استحصال آب توسط یک دستگاه و انتقال، توزیع و فروش توسط دستگاه‌های دیگر انجام شود سبب بروز مشکل در مدیریت منابع آبی می‌شود.

وی با تأکید بر ورود بخش خصوصی به این حوزه، خاطر نشان کرد: واگذاری بهره‌برداری، انتقال و فروش آب روستایی به بخش خصوصی می‌تواند در میزان آب مصرفی، نحوه و کاربرد آب در روستاها و نیز وصول مطالبات و آب‌بها تأثیر بسزایی داشته باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن