در جلسه کمیسیون انرژی با زنگنه، چه گذشت؟

درحالی که وزیر نفت صبح امروز میزبان دکتر روحانی در بیست و سومین نمایشگاه صنعت نفت بود و خرسند از حمایت های قاطعانه رئیس جمهور، اما حال و هوای جلسه امروز عصر که به میزبانی کمیسیون انرژی مجلس برگزار شد، بسیار متفاوت با شرایط صبح بود.

براساس اعلام رئیس کمیسیون انرژی مجلس، 3 محور اصلی سؤال های نمایندگان از وزیر نفت را وضعیت قراردادهای نفتی، برندینگ جایگاه های سوخت و واگذاری برخی از بخش های وزارت نفت به بخش خصوصی تشکیل می داد.

فریدون حسنوند با اشاره به برگزاری جلسه امروز عصر کمیسیون انرژی با حضور بیژن زنگنه، گفت: علی ساری از توضیحات وزیر درباره یکی از سوالات خود قانع شده و از توضیحات درخصوص یک سوال دیگر قانع نشد که با توجه به ملی بودن این سوال، به هیئت رئیسه تقدیم می شود.

او ادامه داد: رضا انصاری از توضیحات وزیر به صورت مشروط قانع شد و سوال های  آقایان صباغیان بافقی، قاسم صفری و حسینعلی حاجی دلیگانی مراعا ماند.

رئیس کمیسیون انرژی با بیان اینکه یکی از مسائل مطرح شده در نشست امروز با وزیر نفت، طرح برندینگ و جایگاه های سوخت بود، تصریح کرد: نمایندگان طرحی در مورد ساماندهی جایگاه های سوخت آماده کردند که باید نظر جایگاهداران و کامیون داران در این باره اخذ شود تا بتوان قانون کاملی در این باره تصویب کرد و برهمین اساس، مقرر شده کمیته ای برای قیمت گذاری و نظارت بر جایگاه های سوخت مشخص شود و مناطق جغرافیایی با اقلیم خاص باید مدنظر قرار گیرد.

حسنوند با بیان اینکه یکی دیگر از سوالات نمایندگان درباره قرارداد FLNG با شرکات نروژی بود، تصریح کرد: کمیسیون انرژی در آذر 1396 در نامه ای به وزیر نفت عنوان کرد که با توجه به ایرادهای متعدد وارد بر این موضوع، قرارداد مذکور باید منتفی شود که با طرح این سوال در جلسه امروز، مقرر شد اسناد و مدارک منتفی شدن قرارداد FLNG با شرکت نروژی به نماینده سوال کننده ارائه شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن