ذخیره آب پشت سد دوستی 21درصد است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: محدودیت منابع آبی شرایط را نسبت به سال گذشته سخت تر و با توجه به افزایش دما و تعریق نیاز به آب افزایش یافته و شرایط نگران کننده تر می شود.

به‌‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سیدعلیرضا طباطبایی در این باره اظهار کرد: از ابتدای سال آبی گذشته تاکنون 122 میلیمتر بارندگی داشتیم که در مقایسه با سال قبل  بیش از 45 درصد کاهش داشته است و هم اکنون ذخیره آب در پشت سدها به‌ویژه سد دوستی که تامین بخش عمده ای از آب شهر را برعهده دارد از 40 درصد در سال گذشته به 21 درصد رسیده است و این محدودیت منابع آبی شرایط را نسبت به سال گذشته سخت تر و با توجه به افزایش دما و تعریق نیاز به آّب افزایش یافته و شرایط نگران کننده تر می شود.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه چند وجهی نبی اکرم (ص) با رویکرد ظرفیت ذخیره در پیک روزانه  تمهیداتی به منظور تامین آب شهر ایجاد کرده است، افزود: پروژه خطوط جمع آوری آب چاه‌های سطح شهر از سال 94 با نام نبی اکرم در 7 پهنه شهری به منظور ارتقای کمی و افزایش ظرفیت  استحصال آب، توزیع یکنواخت کیفی در نقاط مختلف شبکه، کاهش اتفاقات، توزیع فشار، افزایش عمر مفید چاه ها و بهر برداری 24 ساعته آغاز شده است.

وی افزود: نزدیک 120 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است که تاکنون 43 درصد پیشرفت داشته و در یک ماه گذشته یکی دیگر از فاز های این پروژه در پهنه  A در محدوده حرم مطهر رضوی با ظرفیت 60 هزار مترمکعب به بهرربرداری رسیده است.

طباطبایی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم تا پایان تیر و اوایل مردادماه 100 هزار متر مکعب دیگر از این مخزن ها به بهر برداری برسانیم تا شرایط پایداری را در سطح شهر داشته باشیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن