صادرات 8هزارتنی نفتگاز از انبار نفت ساری به افغانستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت : هشت هزار تن سوخت نفتگاز از مخازن انبار نفت ساری تا اوایل تیر ماه روانه افغانستان می‌شود .

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری ، حسینعلی طالبی با اعلام خبر فوق، بیان کرد : بر اساس خرید از بورس توسط شرکت‌های مجاز صادرات فرآورده های نفتی ، مجوز بارگیری روزانه نفتگاز در بازه زمانی ۲۵ خرداد تا ۶ تیر ۹۷ به کشور افغانستان صادر شده است .

طالبی با بیان اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری وظیفه مهیا کردن بسترهای لازم برای بارگیری نفتکش‌ها در شرایطهای متفاوت را بر عهده دارد، تصریح کرد: با آماده سازی میترهای اندازه گیری و باسکول درانبار نفت ساری بر اساس استاندارد آی پی ای با حضور نمایندگان اداره کل نظارت بر صادرات مواد نفتی توسط واحد مهندسی انبار نفت ساری عملیاتی شده و از دو مخزن ذخیره شده صادرات نفتگاز به افغانستان ممکن شده است .

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از اختصاص سه سکوی بارگیری به منظور تسریع در عملیات بارگیری نفتکش‌ها خبر داد و گفت : سودآوری و ارزآوری برای کشور و بهره ‌برداری از ظرفیت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از مزایای مهم صادرات نفتگاز به کشور افغانستان می‌باشد و با این اقدام زمینه اشتغال بسیاری از رانندگان نفتکش فراهم خواهد شد .

طالبی بابیان این‌که منطقه ساری انبار استراتژیک با ظرفیت ذخیره‌سازی بالای انواع فرآورده‌های نفتی را در اختیار دارد ، اذعان داشت : در سال ۹۶ مقدارحدود ۱۰ هزارتن نفتگاز به کشورهای افغانستان و عراق از انبار نفت منطقه ساری صادر شد .

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن